فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

کاهش ۱۲ درصدی آمار تلفات در جاده‌های روستایی

عصر خودرو- معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی آمار تلفات روستایی در سال جاری اظهار کرد: امیدواریم این رقم تا پایان سال ادامه داشته و به آمار کاهشی سال‌های گذشته متصل شود.

کاهش ۱۲ درصدی آمار تلفات در جاده‌های روستایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا‌، سید حسین میرشفیع در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این مطلب تصریح کرد: خوشبختانه آمار تلفات راه‌های روستایی در طول شش سال گذشته روند کاهشی داشته و به طور میانگین در هر سال 10 درصد پایین آمده است. این رقم در طول شش ماه ابتدایی سال جاری نیز از سوی پزشکی قانونی تایید شده و البته نشان از کاهش 12 درصدی این آمار می‌دهد.

    وی اضافه کرد: معاونت راه روستایی تلاش کرده با انجام عملیات‌های راه سازی مختلف نسبت به کاهش مناطق خطرناک جاده‌ای اقدام کند و از این رو در سال‌های گذشته پروژه‌های مختلفی در این حوزه نهایی و از آنها بهره برداری شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با افتتاح 2 هزار کیلومتر راه روستای جدید در سال جاری عنوان کرد: در کنار این آمار بهسازی روکش 1300 کیلومتر راه دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته که این رقم با توجه به محدودیت‌های اعتباری مثبت ارزیابی می‌شود.

    میرشفیع ادامه داد: این موفقیت‌ها در حالی به وجود آمده که ما هنوز بخشی از اعتبارات دولتی را دریافت نکرده‌ایم و آنچه که در اختیار ما بوده تنها سهمیه قیر رایگان است که البته خوشبختانه تنها با استفاده از این امکان موفق شده‌ایم بخش قابل توجهی ازپروژه‌ها را در ایام مناسبی از سال به پایان برسانیم.

    وی با اشاره به در دست ساخت بودن سه هزار پروژه راه روستایی در کشور اظهار کرد: این آمار در شرایطی به دست آمده که ما حدود 800 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاریم که این مساله فشار را بر روی آنها افزایش می‌دهد البته وزارت راه تلاش کرده با استفاده از توان خیرین راهساز بخشی از نیاز جاده‌های روستایی را برطرف کرده و کارها را به پیش ببرد.

    میرشفیع خاطر نشان کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از تمرکز ما بر روی برنامه‌ ششم توسعه قرار دارد که در تلاشیم با افزایش توجهات به راه‌های روستایی امکانات و منابع اعتباری بیشتری را نصیب این بخش کنیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم