فونیکسریمکسبهتام

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

اسامی استان‌های پربارش امروز و دو روز آینده

عصر خودرو- مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به استقرار سامانه بارشی فعال در کشور، از کاهش محسوس دما از امروز تا اوایل هفته آینده خبر داد و استان‌های پربارش امروز و دو روز آینده را اعلام کرد.

اسامی استان‌های پربارش امروز و دو روز آینده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل ازایسنا، احد وظیفه گفت: براساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، با استقرار سامانه بارشی فعال در کشور طی سه روز آینده در نیمه غربی کشور ابرناکی، بارش باران در مناطق جنوبی‌تر گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

    وی با بیان اینکه از امروز با نفوذ جریان‌های شمالی و ریزش هوای سرد، ضمن کاهش محسوس دما تا اوایل هفته آینده در نیمه شمالی کشور، بر مقدار بارش‌ها نیز در سواحل دریای خزر افزوده خواهد شد، اظهار کرد: گستره بارش‌ها بتدریج برخی مناطق شمال شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد، از اینرو در مناطق کوهستانی شمال غرب، ارتفاعات البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

    مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه افزود: شدت بارش امروز در استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، جنوب آذربایجان غربی و شرقی، جنوب اردبیل، گیلان، شمال کردستان، شمال زنجان و قزوین، روز جمعه دراستان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، شمال خوزستان، قم، البرز و تهران خواهد بود.

    وی همچنین با اشاره به اینکه روز شنبه با استمرار ریزش هوای سرد روی سواحل شمالی کشور بارش در این استان‌ها ادامه داشته و کاهش دمای سه تا پنج درجه‌ای روی خواهد داد، گفت: در نیمه غربی کشور سامانه بارشی بتدریج به نواحی مرکزی و شمال شرق کشور جابجا و بارش به این مناطق منتقل می‌شود.

    به گفته وظیفه در سه روز آینده دریای خزر و طی دو روز آینده، غرب خلیج فارس مواج خواهد بود و روز شنبه سواحل شرقی دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

    مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران امروز، ابری، در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد، در ارتفاعات بارش برف با بیشینه و کمینه دمای 21 و 13 درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان این استان در روز جمعه، هشتم آبان ابری و بارش باران، در ارتفاعات بارش برف، گاهی وزش باد و در روز شنبه، نهم آبان، نیمه ابری، در ارتفاعات افزایش ابر و بارش باران و برف، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 19 و 12 و 20 و 12 خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو