فونیکسریمکسبهتام

بررسی هیوندای توسان۲۰۱۵

زیبای فراموش شدنی!

عصر خودرو: هیوندای توسان یک اس یو وی جمع و جور است که شرکت کره ای هیوندای از سال ۲۰۰۴ تولید آن را شروع کرده است. توسان نسبت به سانتافه و وراکروز در سطح پایین تری قرار می‌گیرد و نام آن از شهر توسان در آریزونا گرفته شده است.

زیبای فراموش شدنی!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳:۰۰
  • زیبای فراموش شدنی!
  • زیبای فراموش شدنی!
  • زیبای فراموش شدنی!
  • زیبای فراموش شدنی!
  • زیبای فراموش شدنی!
  • زیبای فراموش شدنی!

به گزارش عصرخودرو به نقل از پایگاه کارمگزین، در این مطلب قصد داریم هیوندای توسان 2015 را که جانشین ix35 متوسط و آبرومند این شرکت شد به طور اجمالی بررسی کنیم.
هیوندای توسان 2015 کمی بزرگ تر از ix35 است ولی همچنان با ابعاد سانتافه فاصله زیادی دارد و برای رقابت با شاسی بلندهایی همچون نیسان قشقایی، رنو کاجار و فورد کوگا در نظر گرفته شده است.

طراحی
این خودرو به لحاظ ظاهری بی شک یک شاسی بلند زیبا و شبیه یک سانتافه کوچک با ابعاد متناسب تر، خطوط حساب شده روی بدنه و یک جلوپنجره بزرگ کروم است که یا عاشقش خواهید شد یا متنفر از آن ولی نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید.

بدنه توسعه یافته این خودرو نسبت به ix35 به معنی فصای داخلی بیشتر به ویژه برای سرنشینان
عقب حتی پشت سر یک راننده بلندقد و یک صندوق عقب بزرگ برای جا دادن لاستیک زاپاس است.

فضای داخلی کسل کننده این خودرو با مواد پلاستیکی ارزان قیمت رنگ تیره تزیین شده و تقریبا می‌توان آن را کسل کننده ترین کابین سال 2015 نامید. طراحی داخل خودرو کارآمد، منطقی و ارگونومیک است ولی به شکل عجیبی عاری از شخصیت است چرا که تیم طراحی تمرکز خود را روی طراحی بدنه معطوف کرده اند.
موتور

در این گرازش یک مدل پایه توسان با موتور 1.7 لیتری دیزلی با قدرت 114 اسب بخار، گیربکس دستی و دیفرانسیل جلو بررسی شده است. ولی این خودرو در مدلهای گیربکس اتوماتیک و دو دیفرانسیل نیز موجود است. همچنین یک موتور دیگر 2 لیتری دیزلی با توان 134 اسب بخار یا 183 اسب بخار نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. شرکت هیوندای با در نظر گرفتن مسائل مالیاتی همچنین این شاسی بلند را با یک موتور 1.6 لیتری توربو بنزینی با توان 175 اسب بخار عرضه می‌کند.
توسان 2015 دارای آپشن‌هایی از قبیل صندلی گرمکن دار، حسگر پارک، کروز کنترل، سیستم نویگیشن ماهواره ای است و قیمت آن با این آپشنها کمتر از 23 هزار پوند است.

عملکرد این خودرو در جاده در صورتیکه قصد سبقت گرفتن نداشته باشید بسیار مطلوب است. موتور توسان 2015 همانند بسیاری از موتورهای دیزلی گشتاور متوسطی دارد اما در دورهای بالاتر به سر و صدا می افتد.
این خودرو با موتور دو لیتری گیربکس دستی و تک دیفرانسیل در هر 100 کیلومتر چهار لیتر بنزین مصرف می‌کند و با توجه به اینکه یک موتور با حجم کوچک تر برای به حرکت درآوردن توسان 1600 کیلویی باید کار بیشتری انجام دهد انتخاب حجم موتور بیشتر در طول زمان صرفه اقتصادی بیشتری دارد اما با توجه با اینکه این خودرو با موتور 1.7 لیتری 1400 پوند ارزانتر از موتور دو لیتری است مدل 1.7 لیتری مشتریان بیشتری دارد.

هندلینگ این خودرو به شکل عجیبی مطلوب است و رانندگی با آن لذت بخش و کیفیت سواری خودرو مطلوب است.
سخن پایانی

هیوندای توسان 2015 یک خودرو جذاب، ارزان(نسبت به دیگر شاسی بلندها)، جادار، مجهز و دارای گارانتی طولانی است. این خودرو قابلیتهای زیادی دارد و تقریبا قابلیتی وجود ندارد که دیگر اس یو وی های سایز متوسط آن را داشته باشند و توسان نداشته باشد ولی تزئینات و طراحی داخلی این خودرو ارزان قیمت هستند.

مهمترین مسئله شخصیت خودرو است. هیوندای توسان 2015 خودرو بدی نیست اما به یاد ماندنی نخواهد شد و در کلاسی که این خودرو هرگز رقیب جدی نبوده این امر می تواند یک مشکل واقعی باشد.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو