فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل فولکس اعتراف کرد:

برآورد اولیه برای جبران خسارت رسوایی اخیر اشتباه بود

عصر خودرو- مدیرعامل جدید فولکس واگن گفت: برآورد اولیه این شرکت مبنی نیاز به ۶.۵ میلیارد یورو برای جبران خسارت رسوایی اخیر اشتباه بوده است.

برآورد اولیه برای جبران خسارت رسوایی اخیر اشتباه بود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اتوبلاگ، رسوایی فولکس واگن در دور زدن استانداردهای آلایندگی در هفته های اخیر سرخط تمام خبرگزاریهای دنیا قرار گرفت و تنها چهار روز بعد این شرکت اعلام کرد که 6.5 میلیارد یورو برای جبران خسارات ناشی از این رسوایی کنار می‌گذارد.
    فولکس واگن اعلام کرد: 11 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان تحت تاثیر این رسوایی هستند و حتی اگر نیمی از آنها به تعمیر احتیاج داشته باشند این 6.5 میلیارد یورو شامل هزار و 182 یورو برای هر دستگاه خودرو معیوب این شرکت می‌شود.
    در واقع این یک برآورد دست پایین برای تعمیر خودروهای معیوب و آرام کردن مالکان آنها است و این در شرایطی است که فولکس واگن باید هزینه های صدها شکایت حقوقی و جرایم دولتی علیه خود را نیز حساب کند.
    ماتیاس مولر مدیرعامل جدید فولکس واگن می‌گوید: همه می‌دانند که برآورد اولیه پایین بوده است.
    وی در جمع خبرنگاران گفت: 6.5 میلیارد یورویی که کنار گذاشته شده فقط کفاف فراخوان خودروها را می‌دهد و این شرکت هنوز برای مابقی مسائل پولی در نظر نگرفته است.
    پیشتر موسسه اعتباری کردیت سوئیس در یادداشتی پول لازم برای جبران خسارات را در بهترین حالت 23 میلیارد یورو و در بدترین حالت 78 میلیارد یورو تخمین زده است.
    این موسسه اعلام کرد: هزینه قطعی هنوز نامشخص است اما محدوده اعلام شده برای تعمیر خودروها و حل و فصل مسائل حقوقی لازم است.
    این بانک افزود: بخش عمده پول صرف جبران خسارت مالکان خواهد بود که براساس برآورد دست بالا به 33 میلیارد یورو می‌رسد. سخنگوی فولکس واگن برآورد کردیت سوئیس را "مزخرف" خوانده است.   

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو