فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان راهداری:

جرایم رانندگی در سال‌جاری افزایش نمی‌یابد

تشکیل ۶۰۰ پرونده علیه وزارت راه و شهرسازی در وقوع تصادفات جاده ای

عصر خودرو: داوود کشاورزیان افزود: متاسفانه در کشور ما جرایم راهنمایی رانندگی تاثیرگذار نیست اگر این جرایم با کشورهای هم سطح و همسایه مقایسه شود متوجه می‌شویم که رقم جرایم رانندگی بسیار پایین است.

جرایم رانندگی در سال‌جاری افزایش نمی‌یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از نسیم ، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به افزایش بیش از 100 درصدی تورم از سال 89 تا به امروز گفت: طبق قانون رقم جرایم باید حداقل دو برابر شود.

    داوود کشاورزیان درنشست خبری چهارمین کنفرانس بین المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای با اشاره به سهم بالای راکبین موتورسوار در تصادفات جاده‌ای گفت: متاسفانه هنوز فرهنگ‌سازی مناسبی صورت نگرفته و بسیاری از رانندگان متورسیکلت هنوز از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند ضمن اینکه بعضا شاهد رفتارهای مخاطره آمیز موتورسواران با چند سرنشین نیز هستیم.

    وی،بابیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برنامه‌های متفاوتی برای کاهش تلفات و تصادفات موتورسیکلت داشته است یادآور شد: توزیع کلاه ایمنی، کارهای فرهنگی و آموزش های فنی از جمله اقداماتی بوده است که برای کاهش تصادفات و تلفات موتورسیکلت‌سوارها انجام شده است.

    کشاورزیان مهمترین عامل برای کاهش تصادفات جاده‌ای را اعمال قانون عنوان و اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما جرایم راهنمایی رانندگی تاثیرگذار نیست اگر این جرایم با کشورهای هم سطح و همسایه مقایسه شود متوجه می‌شویم که رقم جرایم رانندگی بسیار پایین است.

    معاون وزیر راه وشهرسازی مقایسه رقم جرایم رانندگی با قدرت خرید مردم را کاری اشتباه دانست وگفت: اینکه هر زمان صحبت از جرایم رانندگی می‌شود بحث قدرت خرید مردم نیز به میان می‌آید نادرست است وهیچ ارتباط منطقی بین این دو موضوع وجود ندارد و نباید این مصوبه طوری مطرح شود که چون قدرت خرید مردم پایین است مستحق مردن باشند.

    وی ادامه داد: طبق قانونن هر 3 سال یکبار باید در میزان جرایم رانندگی بازنگری کرد. جرایم فعلی از سال 89 هیچ تغییری نکرده است. لازم به یادآوری است که در همان سال وقتی جرایم رانندگی افزایش پیدا کرد شاهد کاهش 14.3 درصدی تصادفات جاده‌ای بودیم در نتیجه برخورد جدی موجب اصلاح رفتارهای رانندگی خواهد بود.

    کشاورزیان با بیان اینکه در حال حاضر رقم جرایم رانندگی برای مردم عادی شده است گفت: مصوبه افزایش جرایم رانندگی در کمیسیون اجتماعی دولت رد شد با وجود این موضوع ما طبق قانون به دنبال این هستیم که این جرایم افزایش پیدا کند.

    رئیس سازمان راهداری با اشاره به افزایش بیش از 100 درصدی تورم از سال 89 تا به امروز تاکید کرد: طبق قانون رقم جرایم باید حداقل دو برابر شود.

    وی با تاکید براینکه ما نباید به مردم اطلاعات غلط دهیم گفت: بیشترین نقش را در تصادفات جاده ای عامل انسانی دارد و پس از آن با اختلاف زیاد عامل جاده و خودرو نقش دارد تا زمانی که جرایم افزایش پیدا نکند نباید انتظار کاهش چشم‌گیر آمار تصادفات و تلفات جاده ای را داشت.

    کشاورزیان با بیان اینکه پیشنهادی مبنی بر تشکیل شورای ایمنی حمل و نقل در کمیسیون عمران مجلس به تصویب نرسید و متوقف ماند گفت: چنانچه این پیشنهاد به تصویب می‌رسید جلسات شورا به ریاست رئیس جمهور و حضور چند وزیر برگزار می‌شد که از وجاهت قانونی بیشتری برخوردار می‌بود ولی این شورا تشکیل نشد و کمیسیون ایمنی راهها تقریبا با همان وظایف به ریاست وزیر راه و شهرسازی تشکیل جلسه می‌دهد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو