فونیکسریمکسبهتام

معاونت اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی:

شرایط جاده‌ها در کارشناسی تصادف لحاظ می‌شود

عصر خودرو : معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور با تاکید بر توجه به شرایط جاده‌ای در بروز حوادث رانندگی گفت: باید تجهیزات امدادی نیز مورد توجه قرار بگیرد، چرا که اگر به این موضوع توجه نشود همچنان شاهد فوت افراد براثر تصادف خواهیم بود.

شرایط جاده‌ها در کارشناسی تصادف لحاظ می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، سرهنگ عین‌اله جهانی در نشست خبری چهارمین کنفرانس حوادث رانندگی و جاده‌ای درباره اقداماتی که پلیس راهنمایی و رانندگی برای کاهش تلفات جاده‌ای انجام داده‌است، گفت: هزینه‌ای که از شرکت‌های بیمه و مراکز دیگر به پلیس راهنمایی و رانندگی پرداخت می‌شود در مباحث آموزشی، فرهنگی و ترویج فرهنگ ترافیک مصرف می‌شود.

    وی افزود: البته نگاه پلیس این است که با اقدامات فرهنگی بتواند میزان تصادفات را کاهش داده و از بروز تخلفات جلوگیری کند .خوشبختانه در سال جاری شاهد سیر نزولی حوادث راهنمایی و رانندگی هستیم گرچه آمار ارائه شده رضایت بخش نیست، اما قطعا پلیس تلاش خود را انجام می‌دهد.

    معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور همچنین در مورد نقش جاده‌ها و تاثیر آن در تصادفات گفت: طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، تاثیر جاده‌ها و شرایط دیگر نیز مورد توجه کارشناسان پلیس قرار می‌گیرد.

    وی درباره اجرا نشدن قانون رسیدگی به تخلفات جاده‌ای و مقصر شناختن عوامل دیگر غیر از راننده در تصادفات افزود: این قانون اجرا می‌شود، اما به دلیل اینکه این‌گونه مسائل و مقصر شناختن راهداری، شهرداری و یا خودروسازان بین سازمان‌ها مطرح می‌شود و رسانه‌ای نمی‌شود؛ اطلاعاتی نیز در این زمینه منتشر نشده است.

    جهانی تاکید کرد: طبق کارشناسی‌های پلیس اگر راهداری، شهرداری و یا خودروساز در تصادف و خسارت حادثه، مقصر شناخته شوند، پرونده به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

    وی تاکید کرد: مشکل عمده دیگری که در تلفات جاده‌ای با آن مواجه هستیم، این است که 50 درصد تلفات و مرگ و میر در حین تصادف رخ داده و 50 درصد آن در مسیر بیمارستان رخ می‌دهد که در این باره لازم است نیروهای امداد جاده‌ای برای نجات جان افراد مجهز شوند.

    معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور تاکید کرد: اگر تجهیزات و امکانات برای انتقال مناسب مصدومان استاندارد نشود، همچنان شاهد فوت افراد براثر تصادف خواهیم بود.

    وی تاکید کرد: پلیس علاوه بر اعمال قانون نیازمند سیستم کنترل الکترونیک رفتارهای غلط رانندگان است، از این رو باید تجهیزات کنترل الکترونیک ایجاد شود. اگر راننده‌ای بداند که اعمال قانون می‌شود تخلف خود را تکرار نمی‌کند. اگر بتوانیم کنترل ترافیک را به سیستم هوشمند مجهز کنیم، تاثیر بهتری را شاهد خواهیم بود.

    جهانی درباره عدم استقبال نیروهای امدادی و خودروسازان از برنامه‌هایی که مربوط به حوادث رانندگی و جاده‌ای می‌شود، گفت: به هر حال هر کس متناسب با وظایف خود عمل می‌کند، اگر در بررسی‌های پلیس خودروسازان و یا افراد دیگر مقصر باشند، اعمال قانون می‌شوند.

    معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور همچنین درباره تلاش نیروی انتظامی و ایجاد فرهنگ‌سازی برای افزایش گرایش رانندگان به بیمه خودرو و شخص ثالث گفت: در برنامه‌های آموزشی به این موضوع نیز توجه شده و ما چندین برنامه با این موضوع ساخته‌ایم که اگر راننده کارت بیمه نداشته باشد، اعمال قانون می‌شود و یا اگر بیمه‌نامه خودرو و شخص ثالث نداشته باشد با مشکلات متعددی روبرو می‌شود.

    وی با تاکید براینکه شاهد افزایش میزان جریمه‌ها تا پایان سال جاری نخواهیم بود، گفت: حساسیت‌های پلیس بیش از این‌ها است و ما حتی در برخی از موارد خودروسازان را وادار به تغییرات شرایط استاندارد خودرو کردیم، به طور مثال ترمز ای‌بی‌اس و اضافه کردن ایربگ به خودروها از شرایط پلیس راهنمایی و رانندگی برای خودروسازان بود.

    جهانی همچنین تاکید کرد: ما زمینه کنترل رفتار راننده توسط مردم را نیز فراهم کرده‌ایم و مسافران می‌توانند اگر تخلفی را از سوی راننده شاهد هستند با ارسال پیامک آن را به پلیس اطلاع داده تا اعمال قانون مناسب صورت گیرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو