فونیکسریمکسبهتام

مذاکرات خودروساز آمریکایی برای آغاز تولید بومی

عصر خودرو- شرکت خودروساز برقی تسلا موتورز سرگرم مذاکره با دولت چین برای تولید خودرو در این کشور است.

مذاکرات خودروساز آمریکایی برای آغاز تولید بومی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، الون ماسک، مدیرعامل تسلا موتورز گفت: تولید داخلی خودروهای لوکس تسلا در چین می‌تواند قیمت فروش آنها را یک سوم کاهش دهد.

    خودروسازان خارجی معمولا برای تولید در چین باید با یک شرکت چینی پیمان همکاری ببندند.

    ضعیف شدن فروش تسلا، در چین این شرکت آمریکایی را وادار به تعدیل نیرو کرده است. رسانه‌های محلی برآورد کرده اند 30 درصد از 600 کارمند این شرکت تعدیل شده اند.

    این خودروساز که معمولا آمار فروش خود در چین را منتشر نمی‌کند، اعلام کرد در 9 ماه اول امسال سه هزار و 25 دستگاه خودروی "مدل اس" در این کشور فروخته است.

    بر اساس گزارش رویترز، ماسک همچنین اظهار کرد تسلا در زمینه ناوبری جی پی اس و رانندگی اتوماتیک با شرکت اینترنتی چینی بایدو همکاری می‌کند.

    چین درصدد رواج دادن استفاده از خودروهای برقی است و بیشتر شهرهای بزرگ برای تشویق خریداران، معافیت‌هایی برای پرداخت مالیات خرید عرضه کرده اند. با اینهمه تسلا سال گذشته برای آغاز فروش محصولاتش با دشواری‌های متعددی مواجه شد و کاهش اخیر ارزش یوان در برابر دلار هم مشکلات این شرکت برای فروش خودروهای ساخت آمریکا در چین را دو چندان کرده است.

    در همین حال بلومبرگ خبر داد هوندا موتور پروژه ساخت یک کارخانه جدید به ارزش 822 میلیون دلار در چین را به دلیل کاهش تقاضا در این کشور که بزرگترین بازار خودروی جهان به شمار می‌رود، به تاخیر خواهد انداخت.

    این خودروساز ژاپنی پیش از این قصد داشت ساخت سومین کارخانه اش با دانگ فنگ موتور را سال جاری در ووهان آغاز کند اما به گفته نایب رییس جوینت ونچر این دو شرکت، ساخت این کارخانه ممکن است در سال 2017 آغاز شود و تولیدش تا ژوییه سال 2018 راه اندازی نخواهد شد با اینهمه تصمیم نهایی در این باره تا پایان امسال گرفته می‌شود.

    هوندا ساخت کارخانه جدید را با وجود افزایش 34 درصدی فروش در 9 ماه اول امسال به تاخیر انداخت. کارخانه جدید برنامه ریزی شده ظرفیت تولید سالانه 240 هزار دستگاه را خواهد داشت و خودروهای شاسی بلند، سدان و برقی تولید می‌کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو