فونیکسریمکسبهتام

خودرویی از جنس آیینه، بدون چرخ و موتور!

عصر خودرو: نیلز فان ایک (Niels van Eijk) و میریام فاندر لوب (Miriam van der Lubbe) زوج طراح هلندی، خودرویی مفهومی را از مکعب‌های آیینه‌ای طراحی کرده و آن را در سری جدید خودروی آینده شرکت ولوو سوئد رونمایی کرده‌اند.

خودرویی از جنس آیینه، بدون چرخ و موتور!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴:۰۰
  • خودرویی از جنس آیینه، بدون چرخ و موتور!
  • خودرویی از جنس آیینه، بدون چرخ و موتور!
  • خودرویی از جنس آیینه، بدون چرخ و موتور!
  • خودرویی از جنس آیینه، بدون چرخ و موتور!

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مدآنلاین، فان ایک درباره این خودرو رمز آلود که اساس طراحی آن استفاده از مناظر بیرون بوده است، می‌گوید: «این خودرویی است که حتما مباحثی را به راه انداخته و کنجکاوی همه را نیز برخواهد انگیخت.»

این خودرو که فاقد هرگونه چرخ یا دیگر اجزای ماشین‌های معمولی است در واقع از سه مکعب آیینه‌ای تشکیل شده است که با زاویه‌های مختلف روی هم قرار گرفته‌اند.
طراح این خودرو می‌گوید: «در این مدل هیچ موتوری نمی‌بینید، روشی برای حرکت یا کنترل آن تعیین نکرده‌ایم، مدت‌های طولانی است که از چرخ برای این منظور استفاده شده است. اما اگر به فضاهایی جدید برای مکانیزم‌های حمل و نقل فکر کنید، این مسئله کاملا تغییر می‌کند».

او می‌افزاید: «این یک روش تخیلی برای رانندگی است». این مدل که ظاهرا برای آینده و زمانی طراحی شده است که توجه مسافران از خودرو به محیط اطراف می‌شود، دارای دیواره‌های آیینه‌ای است که به راننده امکان می‌دهد بدون آنکه خود یا مسافران داخل دیده شوند، مناظر اطراف را کاملا ببینند.

این زوج طراح در بیانیه خود درباره این خودرو می‌گویند: «خودرو به شیئی تبدیل شده است که پیشنهاد دهنده معماری است. زیرا پوست آن از مواد آیینه یک طرفه ساخته شده است و خودروی دیگر ادعایی برای جلب توجه به خود ندارد، بلکه جهان بیرون را منعکس می‌کند»
یک فضای خالی کوچک در معکب میانی به مسافران امکان می‌دهد به خودرو وارد شوند. فضای داخلی آن هم دارای طبقات متفاوت برای نشستن، ایستادن یا خوابیدن است. در تصاویری شب هنگام که از این خودرو منتشر شده است نشان داده می‌شود که پنجره‌های پنهان این خودرو با روشن شدن نور آن برای عابرین بیرونی نمایان می‌شود.

این زوج طراح می‌گویند: «فضای باز داخل خودرو، چشم اندازی بدون مانع را در تمامی جهان و از تمامی موقعیت‌ها برای مسافران داخل فراهم می‌کند». آنها درباره الهام‌گیری خود از زمان ساخت این مدل برای طراح آن می‌گویند: «جهان نیز تغییر کرده است: موانع صوتی و چراغ‌های بزرگراه‌ها بسیار پیشرفته شده و در واقع حذف شده‌اند. همه چیزدر این طراحی با هدف تقویت همین دیدگاه از جهان ایجاد شده است».این طراحان برای «شبیه‌سازی و تقویت» تجربه چشم‌اندازی مسافران در زمان حرکت با این خودرو، لوازم جانبی را نیز برای آن طراحی کرده‌اند. این لوازم جانبی شامل یک وسیله زوم اپتیکال با دو چشمی  و یک جعبه انبار آیینه‌ای است که «با الهام‌گیری از دوران دریانوردی» طراحی شده است. چراغی که داخل این جعبه کار گذاشته شده است موجب می‌شود لوازم داخل آن دیده شوند و بالشت‌های طراحی شده در داخل خودرو نیز امکان پیک نیک در هر جایی را فراهم می‌کنند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مد آنلاین ، این خودروی مفهومی در قالب بخشی از هفته مد هلند در آیندهوون در معرض دید عموم قرار داده شده است. در این نمایشگاه آثار دیگری از این زوج طراح مانند خودروی پارچه‌ای بدون راننده نیز به نمایش گذاشته شده است. این طراحی‌های آینده‌گرایانه و عجیب خودرو بخشی از برنامه طراحی هستند که به منظور بررسی تاثیر پیشرفت فناوری بر طراحی خودرو برگزار می‌شود.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو