فونیکسریمکسبهتام

ماجرای لامبورگینی ۸۰۰ هزار تومانی!

عصر خودرو: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر شاهد ورود ابرخودروهایی همانند فراری و لامبورگینی به خاک کشورمان بوده‌ایم. در سال‌های دور وضعیت تفاوت‌هایی داشت و حداقل برای عده‌ای از اشراف و طبقه نزدیک به دربار واردکردن چنین خودروهایی چندان دشوار نبود. با این حال معمولا نحوه ورود و قیمت‌گذاری چنین خودروهایی در کشورمان تقریبا ناشناخته باقی می‌ماند.

ماجرای لامبورگینی ۸۰۰ هزار تومانی!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، یکی از نمونه‌های جالب اما لامبورگینی میورا سفید‌رنگی است که امروزه در تماشاگه خودرو تهران آرمیده است. این خودرو که متعلق به کیوان صالح (پزشک نزدیک به دربار شاه مخلوع) بوده، در نشریات آن دوران خبرساز شده است. بنا بر مطلبی که در نشریه خواندنی‌ها (شماره 91 سال 1354) به نقل از اطلاعات بانوان منتشر شده، این خودرو به قیمت 800 هزار تومان به ایران وارد شده است. با توجه به نرخ برابری ارز در ابتدای دهه 50 شمسی (هر دلار آمریکا حدود 7 تومان) و قیمت 21 هزار دلاری این خودرو، قیمت تمام‌شده خودرو حدود 150 هزار تومان خواهد بود. بدین ترتیب هزینه‌هایی از قبیل گمرک و حمل و غیره برای این خودرو چیزی در حدود 650 هزار تومان خواهد بود که در حدود 4.3 برابر قیمت تمام‌شده خودرو است. البته چنین میزان مبلغ افزوده‌ای قطعا برای موارد خاصی همانند نزدیکان دربار بوده، چرا که خودروهایی به‌مراتب ارزان‌تر با درصدهای بسیار بالاتری از هزینه‌های گمرکی مواجه می‌شدند. امروزه با مبلغ 800 هزار تومان می‌توان دو عدد ماکت مقیاس 1:18 میورا ساخت برند اتوآرت خریداری کرد! قیمت یک لامبورگینی اونتادور در صورت ورود به کشورمان با شرایط مشابه سایر خودروها، چیزی در حدود 2.8 تا 3 میلیارد تومان خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط