فونیکسریمکسبهتام

پرونده وام خودرو (۱۸)

وام ۱۵ میلیونی در کنار تسهیلات جدید خودرو

عصر خودرو- روز گذشته شورای پول و اعتبار در حالی طرح‌های اعتباری بانک مرکزی در بسته رونق اقتصادی از جمله تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خودرو را تصویب کرد که بنابر تصمیم سیاستگذاران پولی، دریافت وام ۱۵ میلیون تومانی نیز در کنار تسهیلات مذکور قابل دریافت است. شنبه گذشته سه نفر از اعضای اقتصادی کشور در نشستی مشترک ضمن تبیین بسته سیاستی خروج از رکود به تشریح تسهیلاتی پرداختند که قرار است بازار خودروی کشور را از رکود فعلی نجات دهد.

وام ۱۵ میلیونی در کنار تسهیلات جدید خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در حال حاضر به‌دلیل نبود تقاضا خودروسازان با انباشت خودروهای تولیدی در پارکینگ‌ها مواجهند این در حالی است که تولید خودرو نیز به‌واسطه رویگردانی مشتریان از خرید با افت قابل‌توجهی همراه شده است. به‌واسطه بحرانی که هم اینک گریبانگیر زنجیره خودروسازی کشور شده مسوولان اقتصادی دولت تسهیلات 25 میلیونی به منظور تحریک سمت تقاضا تصویب کردند. بر این اساس طبق اظهارات برخی مقامات بانک مرکزی تسهیلات مذکور در قالب وام خرید خودرو همچون روال گذشته نیست و در رویه جدید خودروسازان مستقیما نسبت به دریافت سفته از مشتریان اقدام می‌کنند.در مصوبه شورای پول و اعتبار در این زمینه تاکید شده که اجازه خرید اسناد ناشی از فروش خودرو و ماشین‌آلات کشاورزی توسط شرکت تولیدکننده (خودروساز) به میزان هر دستگاه 25 میلیون تومان (حداکثر معادل 80 درصد ارزش هر دستگاه) به مدت حداکثر 7 سال با نرخ 16 درصد توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی داده خواهد شد و بانک‌مرکزی نیز با نرخ 14 درصد این اعتبار را در اختیار بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی قرار می‌دهد. به این ترتیب برخلاف رویه گذشته این بار خودروسازان مستقیما با مشتریان برای دریافت سفته و تعهدات مالی روبه‌رو خواهند شد اما پیش از این به نظر می‌رسید که با تصویب تسهیلات 25 میلیونی، وام بانکی 15 میلیون تومانی که اردیبهشت ماه سال جاری به منظور تحریک سمت تقاضا در بازار خودرو مصوب شده بود ملغی شود حال ظاهرا وام 15 میلیونی همچنان به قوت خود باقی است و مشتریان می‌توانند از طریق بانک‌ها نسبت به اخذ وام مذکور اقدام کنند.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو