فونیکسریمکسبهتام

کاهش حدود ۱۰ درصدی تلفات رانندگی در شرق استان تهران

عصر خودرو-فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کاهش حدود ۱۰ درصدی تلفات رانندگی در شرق استان تهران خبر داد.

کاهش حدود ۱۰ درصدی تلفات رانندگی در شرق استان تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس از شرق استان تهران، عبدالرضا ناظری دیشب در آیین معارفه فرمانده جدید پلیس راه ویژه شرق استان تهران در خصوص این مراسم اظهار داشت: توفیق داشتیم در خدمت همکاران خود در حوزه پلیس راه شرق استان تهران بودیم و مهران کرانیان بعد از حدود چهار سال تلاش در این حوزه تکریم شد.

    وی افزود: به جای فرمانده قبلی پلیس راه شرق استان تهران، یکی از افسران جوان و در عین حال، باتجربه را که در حوزه ترافیک توفیق‌های بسیار زیادی داشته است، با حکم فرمانده ناجا به عنوان فرمانده جدید پلیس راه شرق استان تهران منصوب کردیم.

    ناظری در خصوص لزوم توجه به فرهنگ ترافیک گفت: می‌توانیم ادعای این را داشته باشیم که نظم‌پذیری ترافیکی را در بازه کوتاه زمانی داشتیم و دلیل آن هم ولایت‌مداری و غنای فرهنگ اسلامی است که در وجود مردم است.

    فرمانده انتظامی شرق استان تهران ادامه داد: در این بحث، با رویکرد اجتماعی که در حوزه پلیس داریم، به خصوص در امور ترافیکی، عمده کار را مردم انجام می‌دهند؛ همکاری مردم و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بسیار مهم است.

    ناظری افزود: همیاران ترافیک و کودکانی که به والدین خود حین رانندگی تذکراتی در باب رعایت مقررات رانندگی می‌دادند، کارشان اهمیت زیادی داشته؛ اما باید یک نسل بالاتر از کودکان به میدان بیایند و نوجوانان و جوانان هم کمک کنند و در این بحث در سه موضوع ورود پیدا کنند.

    فرمانده انتظامی شرق استان تهران در تشریح موضوع نخست بیان کرد: فرزندانمان دیگر نباید بگویند کمربند را ببندید، از چراغ قرمز رد نشوید و . . . و این موارد را عامه مردم رعایت می‌کنند و عده معدودی هستند که این موارد را رعایت نمی‌کنند و عدم رعایت قوانین از سوی این افراد است که باعث حوادث و از دست دادن هم‌وطنانمان در سوانح تلخ رانندگی می‌شود.

    ناظری تصریح کرد: باید عصبانیت و خشم والدین هنگام رانندگی کنترل شود و هر عاملی که موجب عصبانیت راننده می‌شود، را فرزندان می‌توانند به‌خوبی کنترل کنند و با یک لبخند، تذکر یا نگاه این مشکل رفع می‌شود.

    وی در خصوص نکته دوم اظهار کرد: آرامش‌بخشی به راننده می‌تواند راهکار مناسبی برای کاهش آمار تصادفات باشد؛ گاهی بعد از خروج از محل کار با خستگی زیاد وارد منازل می‌شویم و یک لبخند و کلام محبت‌آمیز که فرزندان به والدین خود دارند، می‌تواند آرامش خاصی را به آن‌ها تزریق کند.

    فرمانده انتظامی شرق استان تهران ادامه داد: این محبت در فرهنگ ما وجود دارد و از این موضوع می‌توانیم به عنوان دومین عامل استفاده کنیم و جوانان و نوجوانان به سوی آرامش‌بخشی به والدین خود حین و قبل از رانندگی گام بردارند.

    ناظری سومین موضوع را که فرزندان نقش بسزایی در آن دارند، را یادآوری صبر و گذشت دانست و اظهار داشت: راننده‌ای که با صبر، حوصله و گذشت حتی مقابل تخلف برخی از افرادی که قوانین را رعایت نمی‌کنند، رانندگی کند، می‌تواند نقش بسیار زیادی در کنترل آمار تصادفات داشته باشد.

    وی افزود: از مردم خونگرم، مؤمن و متعهد شرق استان تهران در شهرستان‌های پردیس، فیروزکوه، دماوند، قرچک، ورامین، پاکدشت و پیشوا درخواست داریم تا کمک کنند و همراهی فرزندانشان را در این سه موضوع داشته باشند تا بتوانیم آمار تصادفات رانندگی را کنترل کنیم.

    فرمانده انتظامی شرق استان تهران ادامه داد: همکاران ما هم به خصوص در معاونت اجتماعی پلیس، مأموریتی که می‌خواهیم به جوانان و نوجوانان در بخش همراهی و همکاری با پلیس واگذار کنیم، را تحت آموزش قرار می‌دهند و دوره‌ها و آموزش‌های خاص را برایشان در نظر می‌گیرند.

    ناظری بیان کرد: ‌باید بتوانیم با همدلی، هم‌زبانی، همراهی، همکاری مردم، سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که در بخش ترافیک کار می‌کنند، کاهش تلفات رانندگی را به خصوص در محورهای مهم، حساس، شریانی و حیاتی کشورمان شاهد باشیم.

    فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: در پنج ماهه ابتدایی سال جاری با توجه به آمار پزشکی قانونی در پلیس راه شرق استان تهران، حدود 10 درصد کاهش تلفات رانندگی داشتیم که از میانگین کشوری بالاتر بوده و این با همراهی مردم و سازمان‌های همکار و تلاش طاقت‌فرسا در حوزه ترافیکی درون و برون‌شهری به دست آمده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو