فونیکسریمکسبهتام

راه اندازی معاینه فنی یکپارچه خودرو در سراسر کشور تا یک ماه آینده

عصر خودرو- معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از راه اندازی معاینه فنی یکپارچه خودروها در سراسر کشور خبر داد .

راه اندازی معاینه فنی یکپارچه خودرو در سراسر کشور تا یک ماه آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سعید متصدی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه اطلاعات مربوط به خودروها در شرایط کنونی به صورت دستی انجام می شود جلوگیری از تقلب را از مزایای سیستم مکانیزه جدید معاینه فنی خودروها دانست و گفت : هم اکنون این سیستم در برخی مراکز به صورت آزمایشی راه اندازی شده است و بزودی در سراسر کشور همه مراکز به آن تجهیز می شوند.
    متصدی یادآور شد: همچنین تمام مراکز معاینه فنی به سیستم پلاک خوان مجهز می شود که این سیستم به طور مستقیم به مراکز نیروی انتظامی متصل بوده و باز هم احتمال تقلب را کاهش می دهد.
    وی تعداد روزهای سالم را در پایتخت در سال 93 نسبت به سال قبل آن 44 بیشتر دانست و گفت : با توجه به طوفان های گردوغباری که امسال شاهد آن بودیم تعداد روزهای سالم در مقایسه مدت مشابه سال گذشته 10 تا 11 روز بهتر گزارش شده است .
    متصدی تعداد روزهای هوای پاک را در سال 93 هفت روز اعلام کرد و افزود : با این حال گزارش ها نشان می دهد امسال تعداد روزهای با هوای پاک تاکنون 10 روز بوده است .
    وی با بیان اینکه بدترین شرایط وارونگی هوا در فصول سرد معمولاً در مهرماه رخ می دهد، گفت : خوشبختانه امسال تا امروز هوای پایتخت در شرایط ناسالم قرار نگرفته است.
    متصدی در خصوص وضع آلودگی هوا در استان خوزستان و بیماری های تنفسی که در دو سال گذشته در این استان تعداد زیادی از افراد را راهی بیمارستان ها کرد، افزود : امسال ورود 30 میلیون لیتر روزانه نفت ترش از آزادگان متوقف شده و تاکنون خبری از بیماریهای تنفسی در این استان نداشته ایم.
    وی با اشاره به طرح l.e.z ( منطقه کم انتشار ) به جای طرح زوج و فرد که در شورای عالی ترافیک مطرح شده است از موافقت سازمان حفاظت محیط زیست با این طرح که به پیشنهاد شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ارائه شده است خبر داد و گفت : براساس این طرح قرار است مناطقی که آلودگی هوا بالاست از ورود خودروهای با آلایندگی بالا جلوگیری شود چرا که هر یک خودروی آلاینده حدود 30 برابر یک خودروی استاندارد آلودگی تولید می کند.
    متصدی افزود : تنها نکته ای که در اجرای طرح باید مد نظر قرار گیرد این است که محدوده ها منطبق بر میزان آلودگی و نه بر اساس میزان تردد تعیین شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط