فونیکسریمکسبهتام

با متفاوت ترین خودرو اسپرت جهان آشنا شوید

عصر خودرو- خودروهای اسپرت مدرن امروزی در مقایسه با محصولات نیم قرن پیش سریعتر، مجهزتر، ایمن تر و البته سنگین تر شده اند اما همیشه چیزی به نام استثنا هم وجود دارد.

با متفاوت ترین خودرو اسپرت جهان آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، نسل جدید خودروهای اسپرت در حالی وارد بازار جذاب و پررونق این محصولات می شود که در مقایسه با محصولاتی که 50 سال پیش ارایه می شدند از ایمنی بالاتر و شتاب به مراتب بیشتری برخوردارند اما یک مشکل اساسی نیز به وجود آمده است.

    اضافه شدن انبوهی از تجهیزات مدرن و ارتقادهنده سطح ایمنی خودرو به معنای افزوده شدن قطعات بیشتر به آن است. هر قطعه ای که به خودرو اضافه می شود یعنی اندکی به وزن کلی آن افزوده می شود.

    به 50 سال پیش برمی گردیم. در آن دوران نخستین پورشه 911 با وزنی درحدود یک تن به دنیا معرفی شد اما جدیدترین مدل این خودرو 1580 کیلوگرم وزن دارد. این بدان معناست که طی نیم قرن گذشته و به رغم نوآوری هایی که در صنعت خودرو صورت گرفته و موادی سبک و در عین حال مستحکم ارایه شده اما بر وزن یک خودرو بیش از نیم تن اضافه شده است.

    اما شرکت آلفارومئو که از جمله برندهای لوکس در صنعت خودروسازی جهان به شمار می آید در تازه ترین نوآوری خود خودرویی طراحی و ساخته است که بدون کنار گذاشتن تجهیزات ایمنی لازم، بر قابلیت های آن توجه کرده است.

    خودروی 4C Spider با 1128 کیلوگرم وزن نخستین خودروی مدرن دنیا با وزن بسیار اندک (در مقایسه با سایر محصولات رقیب) به شمار می آید. در این خودو به جای استفاده از چارچوب فولادی که توسط شرکتهای خودروسازی به عنوان یک رویه در نظر گرفته می شود، از شاسی مدرنی استفاده شده که از ساختار لوله ای شکل تشکیل شده و جالب اینکه تمام این بخش از فیبر کربنی تشکیل شده است.

    موادی نظیر فیبر کربنی که درعین سبکی از استحکام خیره کننده ای برخوردار است موجب شده تا مهندسان خودروسازی بتوانند خودروهایی سبک تر تولید کنند. در نتیجه امکان تولید قطعات سبک تر نظیر ترمزها و موتور سبک تر هم وجود دارد.

    آنچه که مهندسان آلفارومئو تولید کرده اند از شتاب اولیه 4.1 ثانیه برخوردار است و جالب تر اینکه در اندک مسافتی پس از ترمز کاملا متوقف می شود.

    موتور تمام آلومینیومی این خودرو در عین سبکی خیره کننده 237 اسب بخار قدرت دارد.

    اما این تازه آغاز داستان است. مهمترین ویژگی این خودرو قیمت ارزان آن است. درحالی که خودروهای مشابه با 4C Spider حدود 200 هزار دلار قیمت دارند اما محصول جدید آلفارومئو تنها 63 هزار و 900 دلار قیمت دارد. این یک برچسب قیمت اغواکننده برای مشتریانی است که به سوپرخودروها علاقه دارند اما پول خرید آن را ندارند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو