فونیکسریمکسبهتام

«برجام» دریچه‌ای به سمت همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی

عصر خودرو : با اجرایی شدن برجام، اتفاق مهمی که در صنعت خودرو مشهود خواهد بود، مرتبط با همکاری خودروسازان خارجی و حضور آنها در کشور است. بر این اساس در صورت بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی ایران خودروسازان تشویق به همکاری در صنعت خودرو کشور خواهند شد.

«برجام» دریچه‌ای به سمت همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، در چند سال گذشته به دلیل تحریم‌های اقتصادی، ارتباط فعالان عرصه خودرو از جمله خودروسازان و قطعه‌سازان با همتایان خارجی خود، حتی در قالب گفت‌وگو قطع شده بود که با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها، دریچه‌های همکاری به سوی این صنعت گشوده خواهدشد. در دوران تحریم به دلیل قطع ارتباط با شرکت‌های اروپایی امکان خرید مواد اولیه، قطعات و... وجود نداشت. ضمن آنکه در تعامل با کشورهایی نظیر ژاپن و کره نیز محدودیت‌هایی وجود داشت که فعالان صنعت خودرو را به همکاری با شرکت‌های چینی وادار کرد. این در حالی است که در بخش خودروهای وارداتی هیچ‌گاه تحریمی وجود نداشته است زیرا تنها واردات به صورت «سی‌کی‌دی» و ساخت قطعات در تیررس بخشنامه‌های تحریم‌ها قرار داشته است. بنابراین با اجرایی شدن برجام در زمینه خودروهای وارداتی تغییری حاصل نشده و روال گذشته ادامه خواهد یافت اما آنچه مشخص است، این است که به طور قطع با اجرایی شدن برجام وضعیت صنعت خودرو بهتر خواهد شد. فعالان این حوزه به آن دلیل معتقد به بهبود شرایط هستند که با اجرایی‌شدن برجام و حذف تدریجی تحریم‌ها، زمینه دسترسی به مواد اولیه صنعت خودرو به مراتب بهبود یافته و به راحتی امکانپذیر است و خودروساز برای تهیه مواد مورد نیاز خود ناگزیر از دور زدن تحریم‌ها که منجر به افزایش قیمت تمام‌شده محصولات می‌شود، نخواهد بود. از سوی دیگر با رفع محدودیت‌های بین‌المللی شرایط برای دسترسی به فناوری روز تولید که هم‌اکنون مصرف‌کننده از آن با عنوان کیفیت نام می‌برد نیز فراهم خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو