فونیکسریمکسبهتام

بازگشت مشتریان به بازار خودرو

عصر خودرو: دولت در شرایطی تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی (در قالب خرید دین و وام) را برای تحریک بازار خودرو در نظر گرفته که به اعتقاد کارشناسان، این طرح احتمالا ثابت می‌کند دلیل اصلی رکود بازار، کمبود نقدینگی مشتریان و قیمت بالای خودروها است.

بازگشت مشتریان به بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، مطابق با طرح اولیه بانک مرکزی، شرکت‌های خودروساز داخلی معادل 80 درصد قیمت خودرو را تا سقف 25 میلیون تومان،در قالب تسهیلات هفت‌ساله به مشتریان پرداخت می‌کنند. بر این اساس، بانک مرکزی، منابع مالی را با نرخ 14درصد در اختیار بانک‌ها قرار داده و آنها با نرخ 16درصد به خودروسازان ارائه می‌کنند که در واقع همان «عقد دین» است. در طرح دیگر اما مشتریان با مراجعه به بانک‌های عامل، 25 میلیون تومان در قالب وام خودرو دریافت خواهند کرد که البته شرایط بازپرداخت و نرخ سود آن دقیقا شبیه طرح اولیه (عقد دین) خواهد بود.

    این در شرایطی است که کارشناسان تاکید می‌کنند تسهیلات 25 میلیون تومانی، تحریک بازار خودرو را در بر داشته و در پی آن، خرید و فروش خودروهای داخلی رونق خواهد گرفت. به اعتقاد کارشناسان، تسهیلات 25 میلیون تومانی همین حالا نیز بازار خودرو را متاثر از خود کرده است، چه آنکه برخی مشتریان به گمان اینکه با آغاز پرداخت این تسهیلات، تقاضا افزایش و قیمت‌ها بالا خواهند رفت، برای خرید دست به کار شده‌اند. کارشناسان تاکید می‌کنند که با اجرایی شدن پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی، به احتمال فراوان مشتریان زیادی راهی بازار خودرو خواهند شد و این موضوع ثابت می‌کند دلیل اصلی رکود در بازار خودرو، به کمبود نقدینگی و بالا بودن قیمت‌ها مربوط می‌شود. آن‌ها عنوان می‌کنند که طی چند سال گذشته، رفته رفته از قدرت خرید مشتریان کاسته شده و از آن سو قیمت خودروها نیز بالا رفته‌اند، در نتیجه خیلی‌ها دست شان از بازار کوتاه مانده و به تبع آن، تقاضا به شدت افت کرده است. به گفته آنها، وقتی تسهیلات 25 میلیون تومانی در اختیار مشتریان قرار گیرد، این موضوع انگیزه و توان خرید را بالا می‌برد و در نتیجه می‌توان به خروج بازار خودرو از رکود (البته به‌صورت موقت) امیدوار بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو