فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران خبر داد؛

صدور مفاصا حساب اینترنتی در سامانه ملی عوارض خودرو

عصر خودرو- سامانه ملی عوارض خودرو به منظور وصول عوارض خودرو بصورت کاملا مکانیزه با امکان اتصال به پایگاه های اطلاعاتی مرتبط از ابتدای سال جاری در پرتال اینترنتی شهرداری تهران راه اندازی گردیده است.

صدور مفاصا حساب اینترنتی در سامانه ملی عوارض خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، فرآیند طراحی و اجرای سامانه ملی عوارض خودرو، به همت کارشناسان اداره کل تشخیص و وصول درآمد، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و شرکت تجارت فناوری اطلاعات همفکران، از نیمه دوم سال گذشته شروع و از ابتدای سال جاری بطور رسمی آغاز بکار کرده است.

    مهدی رزمی مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران با اعلام این مطلب که این پروژه بزرگ یکی از اقدامات تحقق شهر و دولت الکترونیک است و شهرداری تهران پیشگام در توسعه و اجرای این سامانه در سطح ملی است، گفت: این سامانه ضعف ها و کاستی سامانه های قبلی عوارض دریافتی خودرو را نداشته و با توجه به اتصال آن به سامانه های اطلاعاتی و عملیاتی مرتبط، امکان پرداخت و وصول الکترونیکی عوارض وصدور غیر حضوری مفاصاحساب پرداخت عوارض مهیا گردیده است و شهروندان می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری از طریق اینترنت نسبت به پرداخت و اخذ مفاصاحساب اقدام نمایند و این مفاصاحساب اینترنتی در زمان نقل و انتقال خودرو قابل استناد می باشد .

    وی افزود: تمامی مالکان و شهروندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir در بخش عوارض خودرو مراجعه و با وارد کردن شماره شناسناسه خودرو (VIN) نسبت به مشاهده پرداخت عوارض سالیانه خودرو اقدام نموده و مفاصاحساب اینترنتی اخذ نمایند.

    رزمی ادامه داد: جهت اطمینان از اتصال مفاصا حساب های صادره شهروندان می توانند با مراجعه به وب سایت www.etax.ir و وارد نمودن کد پیگیری مندرج بر روی مفاصا حساب از اصالت آن اطمینان حاصل نمایند.

    وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم پرداخت بموقع عوارض سالیانه خودرو، مالکین مشمول 2 درصد جریمه دیرکرد بصورت ماهیانه خواهند شد که به مبلغ عوارض اضافه می گردد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو