فونیکسریمکسبهتام

تغییر روند همکاری ایران و فولکس واگن؟

عصر خودرو: با نزدیک شدن به زمان مقرر برای لغو تحریم‌های بین‌المللی، بسیاری از شرکت‌های خودروساز خارجی که در انتظار پایان تحریم‌ها بودند هم‌اینک خود را برای ورود به ایران آماده می‌کنند.

تغییر روند همکاری ایران و فولکس واگن؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در این بین برخی از شرکت‌ها از سال پیش اقدامات عملی برای عقد قرارداد و همکاری با خودروسازان کشورمان را آغاز کرده بودند این در شرایطی است که بعضی دیگر نیز در انتظار تکلیف نهایی قرار‌داد هسته‌ای در کنگره آمریکا و مجلس شورای اسلامی ایران بودند.

    حال با توجه به اینکه نتیجه برجام خصوصا در میان هیاهوی مخالفان آن در آمریکا و ایران مشخص شده به‌نظر می‌رسد که افق روشنی در انتظار صنعت خودرو کشورمان باشد. گذشته از خودروسازان ژاپنی، کره‌ای و فرانسوی علاقه‌مند به همکاری در ایران از فولکس واگن به‌عنوان شریک اصلی ایران خودرو پیش از این نام برده می‌شد؛ به‌طوری‌که هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو پیش از این عنوان کرده بود که فولکس واگن بخش عمده‌ای از سبد محصولاتی این شرکت را به خود اختصاص خواهد داد.

    رفت‌وآمد هیات‌های آلمانی و همچنین حضور مسوولان فولکس واگن در ایران خود گویای قطعیت همکاری گسترده ایران خودرو و این شرکت آلمانی بود، اما این روزها خبرهای خوبی از فولکس واگن به گوش نمی‌رسد.

    در جریان رسوایی تقلب این شرکت در میزان انتشار گازهای آلاینده و ضرر مالی هنگفتی که متوجه فولکس واگن شد به‌نظر می‌رسد که برنامه‌های برون مرزی شرکت مذکور تحت‌تاثیر این رسوایی قرار گرفته است؛ به‌طوری‌که طبق گزارش اخیر بلومبرگ قرار است که این گروه خودروسازی هزینه‌های سرمایه‌گذاری برند اصلی خود را تا یک میلیارد یورو (1/ 1 میلیارد دلار) کم ‌کند و به دیگر برنامه‌های کاهش هزینه‌های خود سرعت ‌بخشد.

    این خبر در حالی است که پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاری فولکس در ایران نیز تابع رسوایی اخیر باشد و شرکت مذکور در روند همکاری خود با ایران تغییراتی اعمال کند. پیش از این فولکس واگن اعلام کرده بود که برای تعمیر خودروهای خود و جبران خسارت مشتریان مبلغ 5/ 6 میلیارد یورو کنار گذاشته است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم