فونیکسریمکسبهتام

خودروهای تسلا مجهز به سیستم اتوپایلوت شد

عصر خودرو: سدان "مدل اس" تسلا موتورز با مجهز شدن به سیستم اتوپایلوت، از این پس می‌تواند در موارد خاصی به صورت اتوماتیک هدایت و پارک خود را انجام دهد.

خودروهای تسلا مجهز به سیستم اتوپایلوت شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، تسلا اعلام کرد سیستم "اتوپایلوت" جدید برای خودروهایی طراحی شده که پس از سپتامبر سال 2014 ساخته شده اند و برای مشتریان تسلا موتورز در آمریکا موجود خواهد بود. مالکان اروپایی و آسیایی خودروهای تسلا برای استفاده از این سیستم باید یک هفته دیگر صبر کنند.

    تسلا امکان دسترسی به این سیستم را از طریق ارتقای بی‌سیم فراهم خواهد کرد.

    با اینهمه الون ماسک، مدیرعامل تسلا موتورز هشدار داد قابلیت اتوپایلوت هنوز در مرحله آزمایشی بتا قرار دارد و از این رو حتی در زمان هدایت خودکار خودرو، توصیه نمی‌شود رانندگان فرمان را رها کنند.

    خبرنگارانی که برای تست خودروهای "مدل اس" مجهز به این سیستم پشت فرمان نشسته اند، هنگامیکه فرمان را رها کرده اند روشن شدن هشداری با عنوان " فرمان را نگه دارید" مشاهده کرده اند.

    بر اساس گزارش رویترز، تسلا اعلام کرده است در شرایط هدایت دشوار، یک هشدار صوتی فعال خواهد شد و اگر این هشدار نادیده گرفته شود حرکت خودرو آهسته شده و نهایتا متوقف می‌شود.

    تسلا که ماه جاری شاسی بلند برقی "مدل ایکس" را رونمایی کرد در عرضه خودروهای لوکس برقی که با باتری شارژ می‌شوند، پیشگام بوده است و مهارتش در عرصه نرم افزاری، این شرکت را در زمینه امکانات هدایت اتوماتیک در برابر خودروسازان سنتی پیشرو ساخته است.

    مدیرعامل تسلا پیش بینی کرده است که ظرف سه سال آینده خودروها می‌توانند از محل خانه تا دفتر کار بدون اینکه سرنشینان دکمه ای را لمس کنند به صورت اتوماتیک حرکت کنند اما مجوز رگولاتوری ممکن است چند سال طول بکشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم