فونیکسریمکسبهتام

دبیر ستاد امر به معروف:

داخل خودرو حریم‌خصوصی نیست، با متخلفان برخورد می‌شود

عصر خودرو: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: داخل خودرو و قسمت‌های عمومی ساختمان‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز عمومی مشمول حریم خصوصی نمی‌شود و با متخلفان برخورد می‌شود.

داخل خودرو حریم‌خصوصی نیست، با متخلفان برخورد می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد زرگر در سخنرانی قبل از خطبه‌های امروز نمازجمعه تهران با گرامیداشت یاد و خاطره امام حسین (ع) گفت: نه ظلم کن به کسی، نه به زیر ظلم برو که این مکتب سرور دین است.

    وی امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین فلسفه‌ قیام امام حسین (ع) برشمرد و افزود: یک مسلمان حق ندارد ذلت‌پذیر باشد اگر انسان بخواهد زندگی سعادتمندی داشته باشد باید در رفتار و کردار امام (ع) دقت کنیم، در مسیر تعیین شده حضرت گام برداریم و مطیع فرمان الهی در انجام و ترک محرمات باشیم.

    حجت الاسلام والمسلمین زرگر با رد تعجیل در تهیه و تصویب طرح امر به معروف و نهی از منکر گفت: از سال 72 که ستاد تشکیل شد بنده در همه جلسات حضور داشته و حتی در جلساتی که برای تهیه قانون در دولت و مجلس برگزار می‌شد شرکت می‌کردم. لایحه امر به معروف و نهی از منکر در دولت‌های هفتم و هشتم تا هیأت دولت هم پیش رفت اما تصویب نشد. در دولت‌های نهم و دهم دستور جامع‌تر کردن این قانون را دادند که ما در ستاد طی سه ماه و در 2 هزار و 120 ساعت بر روی این لایحه کار کردیم و در کمیسیون فرهنگی دولت وقت به تصویب رسید اما فقط به دلیل گذاشته نشدن یک نامه معرفی به مجلس ارسال نشد.

    دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: وقتی اینگونه شد تصمیم گرفتیم این لایحه را در قالب طرح به مجلس ارائه دهیم که با 130 امضاء در دستور کار مجلس قرار گرفت و یک فوریت آن با 170 امضاء به تصویب مجلس رسید. کمیسیون مشترک حقوقی، قضایی و فرهنگی جلسات متعددی را برای بررسی همه ابعاد این طرح تشکیل داد که در نهایت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

    به گفته وی مردم مهمترین پشتوانه اجرای قانون ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند.

    حجت الاسلام والمسلمین زرگر افزود: در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر محکم‌ترین و بهترین کار استفاده از ظرفیت مردمی است. مردم باید به میدان بیایند، البته تنها وظیفه آنها طبق گفته رهبری گفتن و رفتن و در حقیقت تذکر لسانی است نه اقدام اجرایی و برخورد و ضرب و جرح. در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نباید با مردم درگیر شد یا آنان را زد یا مرتکب جرح و قتل شد.

    دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به مجازات برخوردکنندگان با آمر به معروف و ناهی از منکر گفت: مجازات افرادی که متعرض آمر به معروف و ناهی از منکر می‌شوند به هیچ عنوان قابل تخفیف، تعلیق و تعویق نیست.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو