فونیکسریمکسبهتام

با استفاده از مترو محقق شد؛

صرفه جویی ١٣٣ میلیون لیتر در مصرف سوخت استان تهران

عصر خودرو: مدیر پروژه طرح توسعه مترو در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: در چهار ماه نخست امسال، استفاده از حمل و نقل ریلی درون شهری تهران سبب صرفه جویی ١٣٣ میلیون لیتر سوخت شده است.

صرفه جویی ١٣٣ میلیون لیتر در مصرف سوخت استان تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایلنا، محمدرضا طیبیان پور با اشاره به این که بند ٢٤ سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه کشور به اولویت بخش ریلی در توسعه حمل و نقل و ایجاد مزیت رقابتی برای آن، افزود: همسو با تحقق اهداف بند ٢٤ برنامه ششم توسعه، طرحهای متعددی در مدیریت حمل و نقل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت بررسی شده و یا در حال بررسی هستند که تاکنون در حمل و نقل درون شهری دو طرح توسعه مترو تهران و مترو کلانشهرها بررسی و به منظور دریافت مصوبه، به شورای اقتصاد ارسال شده است.

    وی با اشاره به اینکه معضلات ترافیکی و ناکارآمدی سیستم حمل ونقل عمومی یکی از چالشهای همیشگی کلانشهرهاست، افزود: اجرای این طرحها علاوه بر این که به توسعه خطوط داخل شهری، ارتقای سطح خدمات شهری، تشویق و گسترش استفاده از حمل و نقل عمومی با اولویت بخش ریلی (متروها) و کاهش هزینه های اقتصادی و اجتماعی در شهرها کمک می کند، منجر به صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مصرف سوخت و کاهش آلاینده ها نیز خواهد شد.

    طیبیان پور، توسعه خطوط مترو و کاهش 'سرفاصله' قطارهای خطوط موجود به سطح دو دقیقه از طریق افزایش واگنها را از اهداف شرکت مترو تهران در اجرای این طرح دانست و گفت: براساس این طرح، ساخت و توسعه خطوط مترو در هشت کلانشهر مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، کرج، اهواز، قم و کرمانشاه با مجموع طول ١٤٥,٣ کیلومتر انجام می شود.

    به گفته وی، براساس اعلام شرکت مترو تهران، تعداد سفرهای انجام شده توسط مترو در چهار ماه نخست امسال، ٢٢۰ میلیون سفر بوده و این جابجایی ها نسبت به سایر شیوه های حمل و نقل مانند سواری شخصی، تاکسی، اتوبوس و غیره، به میزان ١٣٣ میلیون لیتر فرآورده های نفتی (بنزین و گازوئیل) صرفه جویی سوخت داشته است.

    مدیر پروژه طرح توسعه مترو با بیان اینکه سهم مترو از وسایل نقلیه در جابجایی های روزانه تهران در سال ٩٢، تنها ١٣,٨ درصد بوده است، تصریح کرد: این آمار نشان دهنده سهم بسیار پایین حمل و نقل ریلی درون شهری در مقایسه با سایر شیوه های حمل و نقل در جابجایی مسافر است.

    وی با اشاره به اینکه مصرف سوخت مترو نسبت به سواری شخصی، تاکسی و اتوبوس در سطح بسیار پایین تری قرار دارد، گفت: عدم کفایت زیرساختها و کمبود ناوگان مترو از جمله دلایلی هستند که سبب ارائه سرویس نامناسب و در نتیجه نبود رضایتمندی کاربران و پایین آمدن سهم حمل و نقل ریلی درون شهری در جابجایی ها شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط