فونیکسریمکسبهتام

رسوایی بزرگ فولکس واگن (۳۴)

مداخله ۳۰ نفر در تقلب دیزلی فولکس واگن

عصر خودرو: مجله آلمانی اشپیگل با اشاره به تحقیقات داخلی و مستقل فولکس واگن در گزارشی نوشت: حداقل ۳۰ نفر در تقلب تست آلایندگی خودروهای دیزلی این خودروساز دست داشته اند.

مداخله ۳۰ نفر در تقلب دیزلی فولکس واگن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مایکل هورن، مدیرعامل فولکس واگن آمریکا هفته گذشته چند مهندس نرم افزار را برای نصب نرم افزاری که تستهای انجام گرفته روی خودروهای دیزلی را در مورد سطح واقعی آلایندگی این خودروها فریب می‌دهند، مقصر اعلام کرد و گفت این تقلب یک تصمیم شرکتی نبوده است.

    اما فولکس واگن حاضر به اظهارنظر درباره گزارش اشپیگل نشد.

    اشپیگل با اشاره به تحقیقات فولکس واگن و شرکت حقوقی "جونز دی" نوشت: ده‌ها مدیر این خودروساز آلمانی از کار معلق خواهند شد.

    این نشریه به اظهارات یک منبع آگاه اشاره کرد که گفته است دایره افرادی که در این تقلب دست داشته اند ممکن است گسترش بیشتری پیدا کند.

    با گذشت حدود چهار هفته از افشای این رسوایی، فولکس واگن برای شناسایی عاملان این تقلب تحت فشار قرار دارد و از سوی سیاستمداران، سرمایه گذاران و مصرف کنندگان برای تعلل در پاسخ دادن مورد انتقاد واقع شده است. این رسوایی حدود یک چهارم از ارزش سهام فولکس واگن کاسته است.

    به گفته دو منبع آگاه، فولکس واگن در راستای تحقیقات از تخلف انجام گرفته، فالکو رودلف را که بر توسعه موتورهای دیزلی این شرکت در فاصله سال 2006 تا 2010 نظارت داشته، معلق کرده است.

    در این بین ماتیاس مولر، مدیرعامل جدید فولکس واگن که ماه گذشته پس از اقرار فولکس واگن به تقلب در تستهای آلایندگی و استعفای مارتین وینترکورن، این سمت را بدست گرفت، اظهار کرد فولکس واگن از این رسوایی می‌تواند احیا شود و بر طرحهای این شرکت برای فراخوان 8.5 میلیون دستگاه خودرو در اروپا که گفته می‌شود به نرم افزار جنجالی مجهز هستند، تاکید کرد.

    فولکس واگن اعلام کرده است 11 میلیون خودروی این شرکت در سراسر جهان به این نرم افزار مجهز هستند که در زمان انجام تست، کنترلهای آلایندگی را فعال و در زمان رانندگی معمولی آنها را غیرفعال می‌کند.

    این خودروساز آلمانی در پی دستور دیده بان خودروی آلمان (کی بی ای) اعلام کرده است برای حدود هشت میلیون خودرو در اتحادیه اروپا فراخوان خواهد داد. رگولاتوری خودروی آلمان اعلام کرده است این فراخوان که شامل 2.4 میلیون خودرو در این کشور می‌شود، باید از ابتدای سال آینده آغاز شود و اجباری خواهد بود یعنی رانندگان ملزم به مراجعه برای اصلاح خودرویشان هستند.

    بر اساس گزارش رویترز، بعضی از تحلیلگران برآورد کرده اند که این رسوایی ممکن است 35 میلیارد یورو (40 میلیارد دلار) برای فولکس واگن هزینه داشته باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم