فونیکسریمکسبهتام

مدیریت شهری در اندیشه تعطیلی مراکز معاینه فنی خودرو

عدم مراجعه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو مشمول اخذ معاینه فنی

عصر خودرو: مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت : با توجه به ماه مهر و افزایش ترافیک در سطح شهر انجام معاینه فنی خودروها علاوه بر بحث کاهش آلودگی هوا می تواند نقش موثری در کاهش ترافیک و تصادفات داشته باشد.

عدم مراجعه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو مشمول اخذ معاینه فنی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ولی آذروش با اشاره به اعلام مرکز کنترل ترافیک مبنی بر اینکه 65 درصد از ترافیک در نیمه اول مهر ماه سال جاری مربوط به نقص فنی خودروها و تصادفات بوده اظهار کرد: بدون تردید توقف یک خودرو به علت نقص فنی در حاشیه بزرگراه ها و راههای عبوری می تواند باعث ایجاد اختلال در روانی ترافیک گردد و شلوغی و ترافیک این روزها را مضاعف نماید. در مراکز معاینه فنی 18 پارامتر در بحث آلایندگی و داشتن حداقل ایمنی لازم برای یک خودرو مورد بازرسی و کنترل قرار می گیرد .بدیهی است فقدان هرکدام از این پارامترها و مردودی خودرو در هرکدام از آزمونها می تواند مسبب یک حادثه و منجر به تصادف و در حالت خوش بینانه توقف خودرو در حاشیه راه های عبوری شود.

    وی ضمن اظهار تاسف از میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران افزود: در حال حاضر قوانین انجام معاینه فنی خودرو به هر دلیلی نه توسط مجریان قانون و نه از جانب شهروندان که یک تکلیف محسوب می شود رعایت نمی گردد. شهروندان در خصوص انجام دقیق و با کیفیت معاینه فنی خوردو هیچگونه حساسیتی نداشته و گاهاً تساهل در انجام معاینه فنی را به عنوان یک امتیاز محسوب می نمایند. تخلفاتی که در صدرو انجام معاینه فنی در چند سال اخیر در مراکز اطراف تهران نیز اتفاق افتاده نشات گرفته از همین رفتار اجتماعی مردم می باشد.

    آذروش  بیان کرد : وضعیت و جایگاه پلیس نیز به عنوان مجری قانون در این قضیه کاملا مشخص است در حال حاضر بالغ بر 80 درصد خودروها بدون هیچ قید و شرطی، آزادانه بدون داشتن معاینه فنی در سطح شهر تهران در حال تردد هستند و با ایجاد آلایندگی هوا، صوت و ایجاد خطر برای دیگر شهروندان خود را مقید به رعایت قانون ندانسته و موجب تضییع حقوق دیگر شهروندان می گردد و مسئولینی که در این حوزه وظیفه مستقیم دارند وضعیت را روز به روز با تصمیماتی نظیر افزایش معافیت معاینه فنی، تقصیر را به گردن دیگران انداختن بغرنج تر می نمایند.

    وی اذعان کرد : بدون تردید فرهنگ سازی در ارتباط با فواید و اهداف معاینه فنی در این 15 سال انجام شده و همه شهروندان به این مسئله واقفند در صورت انجام کامل فرایند معاینه فنی بدون تردید اثرات مثبتی برای شهر ، شهروندان و وضعیت اقتصادی خود مردم به همراه خواهد داشت ولی باز متاسفانه مشاهده می شود تنها در صورت برخورد سلبی و جریمه مراجعات به مراکز معاینه فنی افزایش می یابد. از آنجایی که در چند سال اخیر هیچگونه بحث جریمه ایی در خصوص معاینه فنی در این حوزه رخ نداده امروز در وضعیتی قرار گرفته ایم که در 6 ماه اول سال جاری تنها 200 هزار خودرو از سه میلیون خودرو مشمول به مراکز شهر تهران مراجعه کرده اند و به جای اینکه مدیریت شهری در اندیشه ارتقاء ظرفیت کاری مراکز با توجه به افزایش خودروها در چند سال اخیر باشد امروز به فکر تعطیلی مراکز است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو