فونیکسریمکسبهتام

ده خودرویی که فقط سریع به نظر می‌رسند

عصر خودرو: ظاهر یک خودرو همه‌چیز نیست؛ بلکه مهم چیزی است که در زیر کاپوت قرار دارد.

ده خودرویی که فقط سریع به نظر می‌رسند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خراسان نیوز، 10 خودرویی که در ادامه مرور می‌کنیم، خودروهایی هستند که آمار عملکرد آنها به‌هیچ‌وجه با استایل و آوازه‌ آنها جور در نمی‌آید. منظور از شتاب هر یک خودروها، زمان رسیدن به سرعت 96/6 کیلومتر بر ساعت است.

    10) فورد ریسینگ پوما 16V
    شتاب: 7/9 ثانیه
    فورد ریسینگ پوما 16V مجهز به هر گونه تجهیزاتی بود که از یک کوپه اسپورت کم‌خرج انتظار می‌رفت؛ از ترمزهای بزرگ گرفته تا صندلی‌های ویژه «اسپارکو» با تکیه‌گاهی مشابه گریت وال چینی. ولی به خاطر ضعف در مهندسی و منابع تولید، فورد مجبور شد تا از یک موتور تنفس طبیعی استفاده کند و بنابراین زمان شتاب‌گیری چندان مناسبی برای آن به‌دست نیامد.
    9) فورد کراون ویکتوریا پلیس اینترسپتور
    شتاب: 8/75 ثانیه
    برای زمانی بیش از 20 سال، خودروهای کراون ویکتوریا پلیس اینترسپتور، مأمور اجرای قانون در خیابان‌ها و جاده‌های امریکای شمالی بوده‌اند. ولی تعداد اندکی از رانندگان که محدودیت سرعت و قوانین را رعایت می‌کنند، می‌دانند که این سدان‌های سرسخت از یک تویوتا کرولای مدل 2005 نیز کُندتر هستند.
    8) تویوتا سلیا
    شتاب: 7/2 ثانیه
    مدل سلیکا در سال‌های 2000 میلادی به عنوان تنها گزینه اسپورت کم‌هزینه و موتور جلو در خط تولید تویوتا مطرح بود. در عین حال، قدرت کمتری نیز نصیب مالک خودرو می‌شد. اگر مشتری خوش‌شانس تریم GT-S بوده باشید، خودروی شما قدرتی برابر 180 اسب‌بخار در اختیار شما قرار می‌داد، ولی در مورد تریم پایه GT، فقط باید برای خریدار آرزوی موفقیت کرد.
    7) هوندا CR-Z
    شتاب: 8/2 ثانیه
    اگر CR-Z هر چیزی برای هواداران هوندا باشد، ولی در واقع، یک ناامیدی و فرصت بزرگ از دست رفته برای این کمپانی بوده است. هوندا قصد داشت تا با بازگشت به ریشه‌های هاچ‌بک‌های CRX، مدل CR-Z را روانه بازار کند. CRX البته خودروی سریعی نبود، ولی وزن کمی داشت، رانندگی با آن لذت‌بخش بود و چابک نیز بود؛ چیزی که CR-Z حتی نتوانست به آن نزدیک شود. زمان شتاب‌گیری یک CR-Z نشان از ثانیه‌هایی بسیار خسته‌کننده و دردناک دارد.
    6) پورشه 944 NA
    شتاب: 8/3 ثانیه، 9/8 ثانیه
    فقط نگاهی به این خودرو بیندازید؛ باکس فلیر، نشان پورشه، اسپویلر لاستیکی، تهویه کابین با سقف آفتاب‌گیر و کاپوت طرح گوه‌ای. با دیدن این موارد، حتماً با خود فکر می‌کنید که شتابی حدود 5 یا 6 ثانیه در اختیار خواهید داشت. ولی نباید سریع قضاوت کنید. با اینکه رسیدن به یک 944 سرحال در جاده، اندکی سخت است، ولی کسی که یک مدل اتوماتیک از 944 را براند، حتماً برای رسیدن به سرعت 96/6 کیلومتر بر ساعت زمان بیشتری را لازم خواهد داشت.
    5) شورولت کوروت C3
    شتاب: 9 ثانیه
    اگر تصویر این کوروت را ببینید، حتماً با خود می‌گویید که چقدر خودروی سریعی است! البته مدل‌های قدیمی C3 از کوروت ظاهری بسیار سریع و تهاجمی داشتند، ولی مطمئناً این خطوط به سرعت واقعی این خودرو ربطی پیدا نمی‌کردند؛ زمان شتاب‌گیری این مدل در کُندترین تریم‌ها به 9 ثانیه نیز می‌رسید.
    4) اوپل GT
    شتاب: 10/6 ثانیه
    اوپل GT با اینکه ظاهر فوق‌العاده‌ای داشت، ولی یک موتور ضعیف 1/1 لیتری چهار سیلندر نمی‌توانست هیجان چندانی برای آن ایجاد کند. در واقع، به خاطر این سبک طراحی، هیچ‌کس انتظار چنین شتابی از این خودرو نداشت.
    3) تویوتا سوپرا MkIV (بدون توربو)
    شتاب: 6/5 ثانیه
    اگر مدل دو توربوشارژر 2JZ را کنار بگذاریم، با تمام سر و صداهایی که پیرامون نام «سوپرا» وجود دارد، آیا در تریم پایه این اسپورت ژاپنی می‌توان به 220 اسب‌بخار راضی بود؟
    2) پلی‌موث پراولر
    شتاب: 5/7 ثانیه
    کرایسلر امکانات واقعاً مناسبی برای استفاده از یک پیشرانه مناسب در زیر کاپوت این خودرو در اختیار داشت، ولی درنهایت، چیزی بیشتر از یک موتور ضعیف 3/5 لیتری V6 و یک گیربکس خسته 4 سرعته اتوماتیک نصیب این مدل نشد.
    1) فراری موندیال
    شتاب: 9/3 ثانیه
    پس از شنیدن نام «فراری»، مسلماً مفاهیمی چون سرعت و خودروهای اسپورت واقعی به ذهن می‌‌آیند. ولی اگر یکی از اولین مدل‌های فراری موندیال را با پیشرانه حداقلی 3 لیتری V8 امتحان کنید، باید زمان زیادی را برای رسیدن به سرعت 96/6 کیلومتر بر ساعت منتظر بمانید؛ زمانی که شاید از بسیاری از خودروهای اقتصادی نیز بیشتر باشد. اینکه چگونه فراری اجازه داده که چنین اتفاقی رخ دهد، جای تعجب است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط