فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو خبر داد:

طلب قطعه‌سازان به ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید

عصر خودرو: دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو ایران با اشاره به کاهش فروش خودروهای داخلی و سفارش ساخت به قطعه‌سازان، گفت: طلب قطعه‌سازان از خودروسازان داخلی اکنون به بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده و همین امر شرایط سختی را برای شرکت‌های قطعه‌سازی ایجاد کرده است.

طلب قطعه‌سازان به ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، ساسان قربانی با بیان اینکه شرکت‌های قطعه‌سازی به علت هزینه‌های زیاد، تعدیل نیروی انسانی خود را از 2 ماه پیش آغاز کرده‌اند، اظهارداشت: وضعیت اقتصادی، انتظار مردم را برای کاهش قیمت خودروهای داخلی و تشکیل کمپین نخریدن خودروهای داخلی، در حال حاضر فروش خودروسازان را بسیار کاهش داده به طوری که این مساله باعث کاهش 50 درصدی فعالیت شرکت‌های قطعه‌سازی کشور شده است.

    او یادآور شد: به علت طلب زیاد قطعه‌سازان از خودروسازان داخلی شرکت‌های قطعه‌ساز اکنون 35 تا 40 درصد نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند، لذا اگر اقتصاد کشور دوباره رونق بگیرد، جذب نیروی انسانی متخصص آموزش دیده برای قطعه‌سازان بسیار سخت خواهد بود.

    قربانی با بیان اینکه برای تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان داخلی بیش از یک هزار و 200 شرکت قطعه‌سازی در کشور فعال بودند، گفت: در این بخش بین 190 تا 200 هزار نفر در این شرکت‌ها مشغول کار بودند که هم اکنون به علت کاهش تولید و سفارش خودروسازان، 50 هزار نفر از این صنعت خارج شده‌اند.

    قربانی گفت: صنعت خودرو امروز مورد اقبال مشتریان نیست در حالی که این صنعت نقش بسیار مهمی در توسعه دیگر واحدهای صنعتی دارد لذا فعالیت قطعه‌سازان نیز به میزان فروش خودروهای داخلی وابستگی کاملی دارد.

    دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران یادآور شد: امروز در جهان تولید یک قطعه به مقیاس گسترده توسط یک قطعه‌ساز مورد توجه جدی قرار گرفته است، نه آنکه یک قطعه را چند شرکت، تولید و به بازار عرضه کنند.

    قربانی تصریح کرد: کاهش فروش و کمبود منابع مالی باعث شده خودروسازان نتوانند به پرداخت مطالبات قطعه‌سازان اقدام کنند و حل این مساله نیاز به ارایه راهکارهای مناسب از سوی دولت دارد.

    دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو ایران در پایان یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد سایر واحدهای تولیدی کشور نیز با مشکلات زیادی مواجه هستند که وزارت صنعت، معدن و تجارت و رییس‌جمهور با تدوین برنامه ویژه‌ای در صدد رفع مشکلات واحدهای تولیدی کشور هستند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط