فونیکسریمکسبهتام

مدیر گمرک همدان:

مجوز واردات خودرو از گمرک همدان صادر شد

عصر خودرو: مدیر گمرک همدان از برقراری پرواز تجاری قزاقستان-همدان برای صادرات شمش طلا خبر داد و گفت: مجوز واردات خودرو از گمرک همدان صادر شد.

مجوز واردات خودرو از گمرک همدان صادر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، جمال خشوعی پیش از ظهر امروز در کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی همدان اظهار داشت: برای جلب اعتماد صادرکنندگان اقداماتی از سوی گمرک همدان انجام شده است، در ماه‌های اخیر سنگ‌آهن و سیمان نهاوند از سایر گمرکات صادر می‌شد که خوشبختانه با اقدامات انجام شده، صادرات خود را از همدان انجام می‌دهند.

    خشوعی با اعلام اینکه به تازگی 110 هزار تن کنستانتره سنگ‌آهن از گمرک همدان به چین صادر شده است، گفت: صادرات سنگ‌آهن از گمرک همدان برای نخستین بار بوده و این در حالی است که در گذشته سنگ‌آهن همدان به صورت تجمیعی از بندر امام صادر می‌شد.

    وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال 67 میلیون دلار کالا از گمرک همدان صادر و 20 میلیون دلار کالا در این مدت وارد شده است، تصریح کرد: ولی ظرفیت صادرات کالا از همدان بسیا بالا بوده و می‌توان 10 برابر این میزان از گمرک همدان کالا صادر کرد.

    مدیر گمرک همدان بیان کرد: به‌دلیل درگیری‌های ایجاد شده در کشور عراق و اوکراین صادرات کالا از همدان نیز تحت تاثیر قرار گرفته است چراکه این دو کشور از بازارهای اصلی صادرات همدان محسوب می‌شوند.

    وی با بیان اینکه ارزیاب گمرک به‌صورت 24‌ساعته در خدمت صادرکننده بوده است، گفت: در حال حاضر نیاز به حضور کالا در گمرک همدان نبوده و صادرکنندگان می‌توانند از طریق سامانه جامع امور گمرکی کالای خود را اظهار کرده و صادر کنند.

    خشوعی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع امر گمرکی در همدان گفت: از دو ماه گذشته با توجه به راه‌اندازی این سامانه دیگر در گمرک همدان پروانه صادر نشده و کالاهای صادراتی با کد رهگیری روانه مرز می‌شوند.

    وی با اعلام اینکه براساس تاکیدات سازمان گمرک پنجره واحد تجاری امسال باید اجرایی شود، گفت: چهار سازمان مرتبط در پنجره واحد گمرکی همدان مستقر شده‌اند البته با سامانه جامع امور گمرکی نیز اقدامات این پنجره واحد را انجام می‌دهد.

    مدیر گمرک استان همدان درباره گمرک ملایر نیز گفت: گمرک ملایر از سال 89 که افتتاح شده متاسفانه تاکنون به اداره تبدیل نشده چراکه نظر دولت این است تا برخی گمرکات را جمع کند ولی در برابر این نظر تاکنون مقاومت شده است.

    خشوعی با اشاره به اینکه درخواست صادرات شمش ناخالص طلا از استان همدان داریم، بیان کرد: صادرات برخی از کالاها به صورت اختصاصی در اختیار تعدادی از گمرکات کشور است و گمرک همدان مجوز صادرات تمامی کالاها را ندارد ولی با پیگیری‌های انجام شده مجوز صادرات طلای ساخته شده و شمش ناخالص طلا به زودی گرفته می‌شود تا بتوان از این پس شمش ناخالص طلا از گمرک همدان به سایر کشورها صادر کنیم.

    وی عنوان کرد: برای انجام صادرات شمش ناخالص طلا از همدان، پرواز تجاری قزاقستان-همدان برقرار می‌شود تا بتوان از این طریق این صادرات را انجام داد.

    خشوعی با بیان اینکه برای حمایت از صادرات گام‌های اساسی برداشته شده است، تصریح کرد: سیب زمینی استان همدان رتبه‌ نخست تولید در کشور را دارد ولی صادرکنندگان سیب‌زمینی محصول خود را از گمرکات دیگر صادر می‌کنند.

    وی افزود: این امر به سبب این است که در سال گذشته قرار بود به این افراد جوایز صادراتی پرداخت شود و عدم پرداخت این جوایز بهانه‌ای برای تجار و صادرکنندگان سیب‌زمینی بود تا کالای خود را از استان‌های مرزی صادر کنند.

    مدیر گمرک همدان با اعلام اینکه گمرک همدان مجوز واردات خودرو، شیرآلات بهداشتی، لوازم آرایشی و بهداشتی و برقراری پرواز تجاری را کسب کرده است، اظهار داشت: همچنین مجوز صادرات پسته، بذر و نهال از گمرک همدان نیز گرفته شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو