فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۲۳۷»

پالایشگاه‌های خارجی درصدد حضور در بازار یک میلیارد دلاری بنزین ایران هستند

عصر خودرو- تحلیلگران می‌گویند ایران در اولین سال پس از لغو تحریمها برای تامین افزایش تقاضای بنزین در کشور به ۲۰ درصد واردات بیشتر نیاز دارد که یک بازار یک میلیارد دلاری را برای صادرکنندگان ایجاد می‌کند.

پالایشگاه‌های خارجی درصدد حضور در بازار یک میلیارد دلاری بنزین ایران هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا ، تحلیلگران موسسه فکتس گلوبال انرژی، آی اچ اس و انرژی اسپکتس می‌گویند، ایران که پنجمین ذخایر بزرگ نفت جهان را در اختیار دارد احتمالا پس از لغو تحریمها در اوایل سال 2016 به واردات روزانه 50 هزار بشکه بنزین نیاز خواهد داشت.

    با توجه به اینکه پالایشگاههای ایران با حداکثر ظرفیت کار میکنند و دستکم برای یک سال دیگر قادر به افزایش عرضه نیستند، ایران اکنون روزانه 41 هزار بشکه بنزین(9 درصد مصرف) را وارد می‌کند.

    ایران قبل از تحریمها بزرگترین خریدار بنزین در خلیج فارس بود و به گفته دو فعال بازار در خاورمیانه که خواستند نامشان فاش نشود ایران حتی نیاز بیشتری به واردات تا ظرفیت 70 هزار بشکه در روز را دارد.

    این منابع درباره افتتاح به موقع پروژه های پالایشگاهی ابراز تردید کردند و گفتند ایران دستکم دو یا سه سال دیگر به واردات نیاز خواهد داشت.

    ویکتور شام تحلیلگر نفتی موسسه آی اچ اس گفت: وقتی تحریمها لغو شوند و اقتصاد داخلی در ایران ارتقا یابد تقاضا احتمالا افزایش خواهد یافت و ایران احتمالا واردات را افزایش خواهد داد. گسترش بازار ایران برای پالایشگاهها مثبت خواهد بود.

    بررسیهای بلومبرگ نشان میدهد که ایران احتمالا سال آینده به واردات حدود یک میلیارد دلار بنزین نیاز خواهد داشت.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو