فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۱۳۰»

کاهش ۴۰ درصدی آلودگی هوا در "روز بدون خودرو" در پاریس

عصر خودرو :گزارش ایندیپندنت حاکیست که ممنوعیت تردد خودروها در مرکز شهر پاریس تنها در یک روز با کاهش ۴۰ درصدی انتشار مواد آلاینده همراه بوده است.

کاهش ۴۰ درصدی آلودگی هوا در "روز بدون خودرو" در پاریس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در روز بیست و هفتم ماه گذشته میلادی رانندگان از آوردن خودروهایشان در مناطق مرکزی شهر پاریس منع شدند که طبق بررسی‌ها به دنبال این اقدام میزان انتشار دود و مواد آلاینده تقریبا 40 درصد کاهش پیدا کرد.

    سازمان AirParif‌ که به طور معمول میزان آلودگی در سطح شهر پاریس را اندازه‌گیری می‌کند اعلام کرد: کاهش انتشار دود و مواد آلاینده در این روز چشمگیر بوده و این در حالی است که تردد خودروها تنها در 30 درصد از شهر پاریس ممنوع بوده است. در این روز همچنین آلودگی صوتی به نصف کاهش یافته است.

    در سال 2014 میلادی، مقامات شهری پاریس روش‌ متفاوتی را برای مقابله با آلودگی هوا اجرایی کرده‌اند که البته تاثیر چندانی در کاهش آلودگی نداشت.

    به گزارش نیچر ورلد نیوز، تاکنون اقدامات پاریس در این زمینه محدود به آزمایش‌های یک روزه بوده اما در مقایسه با آن مقامات شهری لندن در سال 2003 اقدام به گرفتن هزینه شارژ ورود به منطقه طرح ترافیک از رانندگان کردند. اگرچه این روش با انتقادات بسیاری همراه بود اما کاهش سوانح رانندگی و آلودگی هوا را به دنبال داشت.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط