فونیکسریمکسبهتام

پرفروش‌ترین خودروهای ۲۰۱۵ را بشناسید

سواری‌هایی که در جاده‌های ۱۲ کشور جهان می‌تازند

عصر خودرو : عوامل مختلفی برای قرار گرفتن نام یک خودرو در فهرست پرفروش‌ترین‌ها موثر است؛ یک خودرو برای پرفروش شدن در یک کشور باید با توجه به اقلیم، سیاست‌های واردات خودرو و سلیقه مردم آن کشور از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد.

سواری‌هایی که در جاده‌های ۱۲ کشور جهان می‌تازند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، معیارها برای خرید خودرو در کشورهای مختلف، متفاوت است و نمی‌توان گفت خودرویی که در بازار امریکا موفق شده در بازارهای دیگر هم موفق است. برای نمونه تویوتا کمری سال‌هاست که جزو پرفروش‌ترین‌های بازار امریکا است اما حتی در خود ژاپن هم نتوانسته تا این حد موفق باشد. هر چند بسیاری از فعالان این صنعت بر این باورند که در آینده نه‌چندان دور تنها فناوری، معیار انتخاب خودروها خواهد بود. تا آنجا که لوکا دمیو مدیرعامل بخش فروش آئودی در سخنرانی خود در نمایشگاه الکترونیک شانگهای، ادعا کرده که تا سال 2020م الکترونیک و ویژگی‌های دیجیتالی به‌عنوان مهم‌ترین معیار در انتخاب خودرو خواهند بود. در این گزارش پرفروش‌ترین خودروهای جهان در 3 ماهه 2015م در 12 کشور مختلف معرفی می‌شوند.


    پرفروش‌ترین خودرو در کانادا
    هوندا سیویک
    پرفروش‌ترین خودرو در سال 2015م کانادا هوندا سیویک است. سیویک برای سومین سال متوالی است که سلطنت خود را در رده خودروهای کوچک حفظ می‌کند. دیگر خودروهای پرفروش در طول 3ماهه 2015م هم شامل هیوندای النترا و تویوتا کرولا می‌شود. هوندا سیویک از یک موتور 8/1 لیتری با توان 143 اسب‌بخار در دور 6500 و گشتاور 175 نیوتن‌متری در دور 4300 برخوردار است و با داشتن وزن 1230 کیلوگرمی، به ازای هر 6/8 کیلوگرم یک اسب‌بخار در اختیار دارد. میانگین مصرف سوخت ترکیبی آن هم 7/7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.


    پرفروش‌ترین خودرو در امریکا
    تویوتا کمری
    همه به بودن کمری در فهرست‌های مربوط به رکوردهای فروش عادت کرده‌ایم. خریداران خودرو در امریکا، علاقه زیادی به تویوتا کمری دارند و این چندمین سال است که کمری رتبه نخست را کسب می‌کند. پسرعموی کوچک‌تر آن، تویوتا کرولا هم موفق به کسب رتبه دوم شده است. مقام سوم پرفروش‌ترین‌ها هم به نیسان آلتیما تعلق می‌گیرد.
    تویوتا کمری در امریکا از 2 نوع موتور احتراقی بهره می‌برد؛ موتور 5/2 لیتری 4 سیلندر با توان 178 اسب‌بخار و گشتاور 231 نیوتن‌متر و موتور 5/3 لیتری وی6‌ با توان 268 اسب‌بخار. وی6‌ در مدل اسپرت ایکس‌اس‌ای و مدل لوکس ایکس‌ال‌ای در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین سیستم کمری هیبرید در تریم‌های ال‌ای، اس‌ای و ایکس‌ال‌ای عرضه می‌شود.


    پرفروش‌ترین خودرو در ایتالیا:
    فیات پاندا
    براساس گزارش منتشرشده از انجمن‌های صنعت خودرو ایتالیا، در اوایل امسال، پس از 3 سال رکود در خریدوفروش نشانه‌هایی از بهبود در بازار این کشور نمایان شده است. بازار خودرو ایتالیا با رشد 4 درصدی شاهد 3/1 میلیون ثبت‌نام بوده است که درمجموع برابر با میزان فروش سال 1979م گزارش شده است. پرفروش‌ترین خودرو در ایتالیا فیات پاندا بوده است و پس از آن هم یکی دیگر از محصولات فیات یعنی پونتو رتبه دوم را داشت. رتبه سوم باز هم برای فیات با مدل ال500 بود.
    فیات پاندا از یک پیشرانه بنزینی و یک پیشرانه دیزلی بهره می‌برد. موتور 900 سی‌سی بنزینی TwinAir با بهبودهایی که داشته قدرت 90 اسب‌بخار را در دسترس قرار می‌دهد و پیشرانه 3/1 لیتری MultiJet II دیزلی بهبودیافته 80 اسب‌بخار را تامین می‌کند. هر دو پیشرانه از سیستم استارت/ استاپ و گیربکس 6 سرعته دستی برخوردارند.


    پرفروش‌ترین خودرو در هند
    ماروتی سوزوکی آلتو
    3 خودرویی که بهترین فروش را در هند داشتند به ترتیب آلتو، سوئیفت و دیزیر هستند که همگی متعلق به ماروتی سوزوکی‌اند. کارشناسان می‌گویند؛ به لطف شبکه گسترده ملی حمایت و خدمات پس از فروش ماروتی، بیشتر ماشین کارکرده‌ای که در هند فروخته می‌شود یک ماروتی است.
    انجمن سازندگان خودرو هند درباره صنعت خودرو هند در طول چند سال گذشته می‌گوید: صنعت خودرو هند نباید اهداف بلند پروازانه خود را از دست بدهد، طرح چشم‌انداز خودرو که از سال 2006 تا 2016م تعیین‌شده، با وجود کاهش تقاضای جهانی و بازارهای راکد داخلی حاشیه سود قابل‌توجهی داشته است.


    پرفروش‌ترین خودرو در ژاپن
    تویوتا آکوا
    پرفروش‌ترین نشان(برند)های تجاری خودرو در ژاپن در 3ماه نخست سال 2015م همان 3 خودروساز سال 2014 هستند تویوتا (1)، هوندا (2) و نیسان (3). رتبه نخست فروش در ژاپن در حال حاضر متعلق به تویوتا آکوا است. خودرو هیبریدی که از پلتفرم و سیستم انتقال قدرت مشترک با پریوس بهره‌مند است. به گفته کارشناسان صنعت خودرو موفقیت این بخش خودروهای کوچک در ژاپن ممکن است به دلیل مالیات سنگین دولت باشد.


    پرفروش‌ترین خودرو در سوئد
    ولوو وی 70
    5 اتومبیل موفق در سوئد متعلق به دو نشان(برند) ولوو و فولکس‌واگن هستند. تنها نام تجاری امریکایی که در فهرست 20 خودرو پرفروش این کشور قرار دارد، فورد فوکوس با رتبه 16 است. ولوو وی7 که از سال 1996م در خط تولید این شرکت قرار گرفته، توانسته مقام نخست را از آن خود کند. این ماشین 3 موتور دیزلی مختلف را ارائه می‌دهد و با مصرف 9/3 لیتر در 100 کیلومتر در مدلی که با گیربکس 6 سرعته عرضه می‌شود، یکی از مدعی‌های سازگاری با محیط‌زیست است.


    پرفروش‌ترین خودرو در روسیه
    هیوندای سولاریس
    بازار خودروهای جدید در روسیه به تازگی چندان خوب نبوده است. تحریم‌های اقتصادی که به دنبال بحران اوکراین اعمال شده، باعث بی‌ارزش شدن واحد پولی آنها شده و به دنبال آن باعث افت 40 درصدی فروش خودرو در طول سال گذشته شده است. لادا نام تجاری داخلی که در روسیه به‌خوبی شناخته شده، مقام دوم را داشته است. امسال هیوندای سولاریس به لطف یارانه دولت جدید فروش بالایی داشته است و این افزایش در فروش خودرو انتظار می‌رود تا پایان سال 2015م ادامه داشته باشد.


    پرفروش‌ترین خودرو در انگلیس
    فورد فیستا
    براساس گزارش منتشر شده از انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان خودرو بریتانیا، به لطف اعتبارات و مشوق‌های مالی، فروش خودرو در سال 2015م بهبود یافته است. پرفروش‌ترین در انگلیس فورد فیستا و پس از آن فورد فوکوس است. فورد با این 2 مدل بالاترین رتبه‌بندی در 3 ماهه 2015م را کسب کرده است. واکسهال که یک نام تجاری بریتانیایی معادل برای اوپل است، رتبه سوم را با سوپرمینی کورسا هاچ‌بک به‌دست آورده است.


    پرفروش‌ترین خودرو در آلمان
    فولکس‌واگن گلف
    در تبلیغات فولکس‌واگن گلف به‌عنوان پرفروش‌ترین خودرو در اروپا اشاره شده و باید گفت که این ادعا کاملا درست است. هر 4 نشان(برند) پرفروش آلمان متعلق به همین کشور هستند و این نشان می‌دهد آلمانی‌ها به نشان(برند)های داخلی خود وفادار هستند. البته حق هم دارند، زیرا به جرات می‌توان گفت این کشور باکیفیت‌ترین خودروها را در تمام رده‌ها تولید می‌کند و با فناوری‌ها و طراحی‌هایش صنعت خودرو دنیا را رهبری می‌کند.
    خریداران، فولکس‌واگن را 3 برابر بیشتر از هر نام تجاری دیگر انتخاب کرده‌اند، پس بدیهی است که فولکس‌واگن در رتبه نخست است. مقام دوم متعلق به مرسدس بنز و مقام سوم برای آئودی است و نام تجاری محبوب ب‌ام‌و در مقام چهارم قرار گرفته است.


    پرفروش‌ترین خودرو در افریقای جنوبی
    تویوتا هایلوکس
    خریداران خودرو جدید در افریقای جنوبی در 3ماه سال 2015م بیش از هر نام تجاری دیگر تویوتا را ترجیح می‌دهند. پیک‌آپ تویوتا هایلوکس رتبه نخست را کسب کرده و رتبه دوم و سوم به ترتیب توسط فولکس‌واگن و فورد تسخیر شده است. محصول پرافتخار این کشور که یک وسیله نقلیه تولید داخلی این کشور است فولکس‌واگن پولو ویوو است که برای فروش در سراسر جهان هم عرضه شده است.


    پرفروش‌ترین خودرو در برزیل
    فیات پالیو
    در سال گذشته فیات پالیو و به دنبال آن فولکس‌واگن گلف پرفروش‌ترین خودروها در برزیل بودند. اقتصاد برزیل در سال 2014م کاهش فروش را تجربه کرد و با توجه به گزارش وال‌استریت ژورنال فروش ماشین‌های جدید در این کشور 1/7درصد کاهش داشته است. بااین‌حال، درمجموع تا پایان سال در برزیل بیش از 5/3میلیون خودرو جدید به فروش رسیده است. برای مقایسه، بهتر است بدانید که در سال 2014م در امریکا کمی بیش از 16 میلیون خودرو به فروش رسیده، درحالی‌که چین فروش 24 میلیونی وسایل نقلیه را تجربه کرده که 19 میلیون از کل فروش مربوط به خودروها بوده است.


    پرفروش‌ترین خودرو در چین
    فولکس‌واگن ساگیتار
    در فهرست انجمن خودرو چین، در سال 2014م بهترین فروش برای خودروهای سواری فولکس‌واگن بوده است و 3 نماینده موفق این شرکت سدان فولکس‌واگن ساگیتار، فولکس‌واگن لاویدا و فولکس‌واگن جتا، به طور تقریبی یک میلیون واحد فروش داشته‌اند.
    فروش نشان(برند) ژاپنی هم در حال افزایش بوده و تجربه رشد فوق‌العاده‌ای در فروش داشته‌اند. براساس نتایج فروش 3ماهه 2015م، نشان(برند)های داخلی چین هم رتبه 8 از 10 را در فروش داشته‌اند. گویا خود چینی‌ها بهتر می‌دانند چه می‌سازند.


    رقابت کره و ژاپن در ایران
    در ایران اما ماجرا کمی متفاوت است؛ هنوز مدت زیادی از حضور کره‌ای‌ها در بازار خودروی ایران نمی‌گذرد؛ اما به نظر می‌رسد عرضه خودروهایی با ظاهری زیبا و مجهز به امکانات متنوع، کره‌ای‌ها را به رقیبی جدی برای شرکت‌های بزرگ خودروسازی ژاپنی تبدیل کرده است. تا جایی که در بازار بعضی از کلاس‌های خودرو، کره‌ای‌ها به‌خوبی از عهده این رقابت برآمده‌اند. در کلاس‌ای که سدان‌های خانوادگی نیمه‌لوکس را شامل می‌شود، خودروهای ژاپنی و کره‌ای افراد زیادی را بر سر انتخاب با تردید مواجه کرده و بر سر دوراهی قرار دادند. کیا اپتیما، تویوتا کَمری، سوزوکی کیزاشی، هیوندای سوناتا و نیسان تینا 5 سدان خانوادگی نیمه‌لوکس هستند که در ایران بازار خوبی دارند. اگرچه این خودروها از نظر حجم موتور در یک سطح قرار دارند و بسیاری از مولفه‌های آنها شبیه هم است، اما از نظر معیارهایی مانند زیبایی ظاهری، قیمت و امکانات تفاوت‌هایی در آنها دیده می‌شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو