فونیکسریمکسبهتام

۳۵شرکت فرانسوی وارد کشور شدند

بخت‌آزمایی دوباره فرانسه در بازار قطعه‌سازی ایران

عصر خودرو : لغو کامل تحریم‌های اقتصادی در ایران، در کنار تمام مزیت‌هایی که برای اقتصاد کشور دارد، فرصتی برای مشارکت خارجی‌ها با قطعه‌سازان ایرانی است. در همین زمینه به تازگی چند شرکت قطعه‌سازی فرانسوی به ایران آمده‌اند تا وضعیت بازار کشورمان را ارزیابی و درباره شیوه همکاری با قطعه‌سازان کشور تصمیم‌گیری کنند.

بخت‌آزمایی دوباره فرانسه در بازار قطعه‌سازی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، سابقه همکاری‌های اقتصادی ایران و فرانسه به سال‌های دور باز می‌شود اما پس از اعمال تحریم‌های اقتصادی در ایران، از این ارتباطات کاسته شد، به‌گونه‌ای که شرکت پژو از ادامه همکاری با صنعت خودروی ایران سرباز زد و خودروسازان ایرانی خاطره خوبی از همکاری‌های این شرکت در ذهن ندارند. حال با اجرای توافق هسته‌ای شرکت‌های فرانسوی تمایل دارند با بررسی موقعیت‌های همکاری در ایران تعامل خود را با شرکت‌های ایرانی آغاز کنند. با این حال علاوه بر اعلام آمادگی خودروسازان فرانسوی به منظور همکاری با ایران، شرکت‌های قطعه‌سازی فرانسوی نیز پیشنهاداتی مبنی بر مشارکت با قطعه‌سازان داخلی مطرح کرده‌اند. به نظر می‌رسد با توجه به تجربیات قطعه‌سازان کشور در تولید قطعات خودرو تندر ال90 و با در نظر گرفتن مهارت و توانمندی نیروی انسانی در این بخش، آغاز همکاری‌ها با قطعه‌سازان فرانسوی فرصت مناسبی برای ورود آنها به بازارهای جهانی باشد. در روزهای گذشته ساسان قربانی، دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور از ورود 35 شرکت معتبر قطعه‌ساز فرانسوی در راس یک هیات بلند پایه اقتصادی به کشور خبر داد. وی یادآوری کرد که شرکت‌های خودروساز فرانسوی مانند رنو و پژو از گذشته وارد بازار خودرو ایران شده‌اند و تعاملات شرکت‌های قطعه‌سازی همواره بین 2 کشور ایران و فرانسه مثبت بوده است. به گفته قربانی شرکت رنو از ابتدا در بخش قطعه‌سازی پیش‌قدم بوده و به احتمال زیاد در زمینه افزایش دانش فنی و فناوری در این سفر اتفاقات مثبتی از سوی این شرکت شاهد خواهیم بود. او پیش‌بینی می‌کند که همکاری‌های بین ایران و فرانسه در بخش قطعه‌سازی خودرو درازمدت باشد. به اعتقاد وی اگر در این همکاری‌ها، سرمایه‌گذاری‌های «مطمئن و امن» انجام شود، طرف‌های خارجی هم تعهد خواهند داشت و برای تداوم همکاری‌ها با کشور پیش‌قدم می‌شوند.بنابر اظهارات دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور شرط نخست در همکاری با قطعه‌سازان فرانسوی افزایش ساخت داخل است و فرانسوی‌ها باید بدانند همکاری ایران با آنها مانند گذشته نخواهد بود بلکه باید با رویکرد جدید اقدام به تنظیم قراردادهای مناسب کنند. به گفته او در این مشارکت‌ها ایران تاکید زیادی بر سرمایه‌گذاری شرکت‌های قطعه‌سازی در کشور ما خواهد داشت.قربانی معتقد است باید بازار خودرو و قطعات را برای شرکای خارجی جذاب‌تر کرد تا بتوان همکاری‌های گسترده‌ای با این شرکت‌ها برقرار کرد. دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور  گفت: برخی از این 35 شرکت فرانسوی از گذشته دارای شرکای تجاری در ایران بوده‌اند و هم‌اکنون به دنبال احیای دوباره همکاری‌های خود هستند و برخی نیز تمایل دارند که شرکای جدیدی را برای آغاز همکاری‌های خود انتخاب کنند. قربانی توضیح داد: با توجه به سوابق خوبی که شرکت‌های فرانسوی از گذشته در ایران داشته‌اند و به دلیل فراهم بودن بسترها و زمینه‌های مناسب همکاری صنعت خودرو ایران با کشور فرانسه، این شرکت‌ها تمایل زیادی به همکاری با قطعه‌سازان ایرانی دارند بنابراین با لغو کامل تحریم‌های اقتصادی در ایران، مشارکت‌های خود را با قطعه‌سازان داخلی آغاز خواهند کرد.آنطور که قربانی می‌گوید، این 35 شرکت فرانسوی خواهان سنجش شرایط همکاری با قطعه‌سازان داخلی بودند تا اطلاعات بیشتری را برای اعمال تصمیم‌گیری‌های خود تا لغو کامل تحریم‌های اقتصادی کسب کنند و درحال‌حاضر نتیجه این تصمیم‌گیری‌ها مشخص نیست.


    ارزیابی شرکت‌های قطعه‌سازی فرانسوی از بازار ایران
    شرکت‌های قطعه‌سازی فرانسوی منتظر لغو کامل تحریم‌های اقتصادی در ایران هستند تا تبادلات بانکی برقرار شود و همکاری قطعه‌سازان ایرانی با این شرکت‌ها برقرار شود. شرکت‌های قطعه‌سازی که تا پیش از این در ایران حضور داشتند، به دنبال توسعه همکاری و شرکت‌هایی که تا پیش از این با ایران همکاری نداشتند، خواستار حضور در بازار ایران و ارزیابی اولیه از این بازار هستند.این نظر محمدرضا نجفی‌منش، از اعضای هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان کشور است. وی  یادآوری می‌کند که در این شرایط، شرکت‌های قطعه‌سازی ایرانی باید از این موقعیت استفاده کرده و شرکایی را انتخاب کنند که شرایط آنها با ایران همسو باشد.بر اساس این گزارش، شرکت‌های قطعه‌سازی فرانسوی با لغو کامل تحریم‌های اقتصادی در ایران مشتاق هستند تا همکاری‌های خود را با قطعه‌سازان ایرانی آغاز کنند. در واقع ورود تعداد زیادی شرکت فرانسوی به ایران برای بررسی‌های بیشتر به منظور آغاز همکاری‌های جدید با قطعه‌سازان داخلی یا احیای روابط گذشته با شرکت‌های قطعه‌سازی است و با ورود این هیات فرانسوی به ایران تاکنون نتیجه مشخصی از قراردادهای قطعی بین قطعه‌سازان فرانسوی و داخلی عنوان نشده است. با این حال آغاز این همکاری‌ها و شروطی که در قراردادهای بین فرانسوی‌ها و قطعه‌سازان داخلی نوشته می‌شود، برای صنعت قطعه‌سازی کشورمان سرنوشت‌ساز خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو