فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

آلودگی خودروهای کاربراتوری ١ برابر خودروهای جدید است

عصر خودرو : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ١۰۰ هزار دستگاه خودروی کاربراتوری فرسوده ٥ تا ١۰ برابر یک دستگاه خودروی یورو٢ یعنی معادل ٥۰۰ هزار دستگاه تا یک میلیون دستگاه خودروی یورو٢ آلودگی تولید می‌کنند.

آلودگی خودروهای کاربراتوری ١ برابر خودروهای جدید است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شانا، سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با بیان این که ١۰۰ هزار دستگاه خودروی کاربراتوری فرسوده ٥ تا ١۰ برابر یک دستگاه خودروی یورو٢ یعنی معادل ٥۰۰ هزار دستگاه تا یک میلیون دستگاه خودروی یورو٢ آلودگی تولید می‌کنند گفت: هنگامی که هر روز اجازه می‌دهیم ٤۰۰ هزار دستگاه خودروی آلاینده وارد محدوده زوج و فرد شوند، در واقع این مجوز را داده‌ایم که در ٦ روز هفته، آلودگی انبوهی برابر آلودگی دو تا چهار میلیون دستگاه خودروی یورو٢ در این محدوده تولید شود.

    وی در خصوص این که گفته می‌شود طرح کاهش که قرار است جایگزین طرح زوج و فرد شود، طرحی است که به نفع افراد مرفه جامعه است، تاکید کرد: در این طرح ما از کف استانداردها صحبت می‌کنیم و هم اکنون خودروهای پراید و پژو انژکتوری نیز حداقل استانداردهای لازم را دارند و اساسا هر خودروی انژکتوری دارای استاندارد یورو٢ است.

    تشکری هاشمی با اشاره به این که خودروهای آلاینده غالبا خودروهای کاربراتوری فرسوده هستند و عملا انواع بیماری­ها و حتی مرگ را به ریه‌ های عموم شهروندان به ویژه کودکان و سالمندان تزریق می‌کنند تصریح کرد: طرح زوج و فرد، مدلی نادر در دنیاست و هدف سایر کشورها از اجرای چنین طرحهایی کاهش حجم تردد است، در صورتی که در تهران برای کاهش آلودگی هوا این طرح اجرا شد، اما به دلیل وجود خودروهای فرسوده، طرح مذکور در کاهش و کنترل آلودگی هوا کارآیی نداشته است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عنوان کرد: متغیر اول طرح کاهش، میزان آلودگی خودروهاست که در آن خودروها به چهار گروه خودروهای فرسوده‌­ای که نمی‌توانند مجوز معاینه فنی دریافت کنند، خودروهای کاربراتوری که می‌توانند مجوز معاینه فنی دریافت کنند، خودروهای انژکتوری یورو٢ به بالا و خودروهای پاک یا همان خودروهای هیبریدی و برقی تقسیم می‌شوند.

    وی با اعلام این که در اجرای طرح کاهش و محدودیت­هایی که در قالب این طرح برای خودروهای آلاینده و فرسوده در نظر گرفته می‌­شود، هیچ استثنایی بین خودروهای شخصی و دولتی و خودروهای حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس­ها و تاکسی­ها وجود نخواهد داشت گفت: خودروهای کاملا فرسوده و از رده خارج تهران، شاید سرجمع ٣۰ هزار خودرو از مجموع ٣ میلیون خودرویی باشد که در تهران در حال تردد هستند و به عبارتی، تنها یک درصد خودروهای تهران مشمول این طرح‌­اند.

    تشکری هاشمی با تاکید بر این که اجرای این طرح را که به صورت مستقیم با سلامت ٩ میلیون شهروند تهرانی سر و کار دارد معطل ٣۰ هزار خودروی اسقاطی نمی­‌کنیم افزود: اجرای این طرح، نیاز به تصمیمی جدی و انقلابی دارد و اجازه نمی‌­دهیم مردم کلانشهر تهران همچنان انبوه هوای آلوده که بخش قابل توجهی از آنرا همین یک درصد خودروی از رده خارج تولید می­‌کنند را استنشاق کرده و هیچ چاره‌­ای به جز مرگ تدریجی نداشته باشند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط