فونیکسریمکسبهتام

واژگونی اتوبوس در نکا ۳۵ مصدوم برجای گذاشت

انسداد راه ارتباطی سوچلما در بخش هزارجریب

عصر خودرو : ورزش بادهای گرم روز گذشته در شهرستان نکا، خبر از بارانی شدید داشت و همه انتظار باران را می‌کشیدند و این باد گرم، بالاخره شب گذشته تبدیل به بارش باران و تگرگ شد و موجب بروز خسارت در راه ارتباطی و آبگرفتگی معابر شد.

واژگونی اتوبوس در نکا ۳۵ مصدوم برجای گذاشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، بارش باران شب گذشته از ساعت 21 شب آغاز و کم‌کم هرچه به انتهای شب نزدیک‌تر می‌شدیم، این بارش با شدت بیشتری ادامه پیدا می‌کرد تا اینکه تبدیل به تگرگ شد و طوفان کم‌سابقه‌ای نیز حرکت خود را آغاز کرد و تنها صدایی که در انتهای شب به‌گوش می‌رسید، بارش باران شدید و تگرگ و طوفان بود.

    قطع دوساعته برق در نکا و آب‌گرفتگی معابر و برخی از منازل، مشکلات اولیه این سیل برای شهروندان نکایی و ساکنان روستاهای این شهرستان بوده است که موجب شد تا مردم پاسی از شب را بیدار و با توجه به بارندگی‌های مختلف و جاری شدن سیل سال‌های گذشته در این شهرستان، همچون نیروهای امدادی در آماده‌باش کامل باشند.

    بارش باران و تگرگ در سطح شهرستان و به‌‍‌ویژه در سطح روستاهای بخش مرکزی و هزارجریب از شدت بیشتری برخوردار بود و موجب شد تا خسارت جدی به راه‌های ارتباطی، منازل روستایی، کشاورزی و ... وارد شود.

    بخشدار مرکزی نکا در گفت‌وگو با فارس در رابطه با سیل شب گذشته، گفت: بر اثر بارش باران شب گذشته، خسارت جدی به منازل روستایی، جاده‌های بین مزارع، راه ارتباطی و معابر روستاها وارد شد و با توجه به‌شدت طوفان، ریزش سقف منازل را در روستاهای این بخش داشته‌ایم.

    رضا جلالیان همچنین با اشاره به واژگونی اتوبوس در جاده نکا به بهشهر اظهار کرد: این اتوبوس در محور نکا به بهشهر در حال حرکت بود که در شهرک صنعتی شماره 2 نکا و در حوالی شرکت حلاوت، واژگون و 35 نفر روانه بیمارستان‌های نکا و بهشهر شدند و تحت مداوا هستند.

    وی ادامه داد: آب‌گرفتگی مسیر قلعه‌سر، بریجان، ولیجی‌محله و همچنین روستای کلبستان، زرندین و ... از جمله خسارت‌های اعلام شده تاکنون بوده است که با اعزام نیروهای امدادی در حال رفع مشکلات و بررسی خسارت ریالی این بارش هستیم.

    بخشدار هزارجریب نکا نیز با اشاره به بارش باران شدید شب گذشته و جاری شدن سیل در هزارجریب نکا به خبرنگار فارس، گفت: این بارش به راه‌های ارتباطی، منازل مسکونی، کشاورزی و به تأسیسات جاده‌ای هزارجریب نکا خسارت جدی وارد کرد.

    محمد محمدیان با بیان اینکه سیل شب گذشته که از شامگاه در مناطق مختلف هزارجریب نکا آغاز و تا صبح ادامه داشت، اظهار کرد: سیل شب گذشته همراه با تگرگ و طوفان خسارت فراوانی به تأسیسات جاده‌ای، راه، زیرساخت‌های بخش کشاورزی و ... وارد کرد که در حال بررسی خسارت هستیم.

    وی با اعلام اینکه سیل شب گذشته در هزارجریب نکا خسارت جانی در پی نداشته است، افزود: با جاری شدن سیل در مناطق مختلف هزارجریب نکا، راه ارتباطی روستای سوچلما مسدود شد که با کمک نیروهای اداره راه و شهرسازی و همکاری نکاچوب در حال بازگشایی این مسیر هستیم تا راه ارتباط بازگشایی و عبور و مرور انجام شود.

    بخشدار هزارجریب نکا همچنین با اشاره به بارش تگرگ در این مناطق، گفت: بارش تگرگ موجب شکسته شدن شیشه‌های منازل روستایی در بخش هزارجریب شد و بسیاری از سقف خانه‌های روستایی نیز با ورزش طوفان از جا کنده شد و هم‌اکنون گروه‌های مختلف امدادی در حال رسیدگی به وضعیت روستاها در این بخش هستند.

    محمدیان ادامه داد: با حضور گروه‌های امداد، هلال‌احمر، راه و شهرسازی، دهیاران، فرمانداری، بنیاد مسکن و دست‌اندرکاران مختلف در بخش هزارجریب نکا، در حال رفع مشکل راه‌های تخریبی و برقراری عبور و مرور هستیم تا برآورد صحیح و درست از میزان خسارت به بخش‌های مختلف بررسی و اطلاع‌رسانی شود.

    وی در پایان با اشاره به سیل گذشته در نکا، گفت: سیل 28 تیر ماه نیز بیش از 10 میلیارد ریال به زیرساخت‌های راه‌سازی و تأسیسات جاده‌ای، بخش کشاورزی و زیرساخت‌های این بخش خسارت وارد کرده بود که امیدواریم مدیریت بحران استان، در راستای تأمین اعتبار برای جبران سیل در این بخش کمک‌کار ما باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط