فونیکسریمکسبهتام

کشته شدگان سوانح موتورسیکلت درگلستان حدود دو برابر میانگین کشوری است

عصر خودرو- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان گفت: کشته شدگان سوانح موتورسیکلت در این استان در شش ماه نخست امسال ۴۶درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل استان ۱۰ درصد و نسبت به میانگین کشوری حدود دو برابر رشد دارد.

کشته شدگان سوانح موتورسیکلت درگلستان حدود دو برابر میانگین کشوری است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ علی رضا قدمی اظهار کرد: سال قبل 37درصد از کشته شدگان سوانح رانندگی در استان را راکبان موتورسیکلت تشکیل می دادند.
    وی گفت: علت اصلی مرگ و میر راکبان موتورسیکلت در استان رعایت نکردن مقررات رانندگی از جمله استفاده نکردن از کلاه ایمنی است که 70 درصد این کشته شدگان بدلیل برخورد سر آنان با جاده بوده است.
    سرهنگ قدمی با یادآوری اینکه در گلستان به لحاظ سکونت حدود نیمی از جمعیت استان در مناطق روستایی و کشاورزی بودن منطقه، استفاده از این وسیله نقلیه برای آمد و شد بسیار است، افزود: اکنون 42 درصد وسایل نقلیه شماره گذاری شده در استان، به موتورسیکلت اختصاص دارد.
    به گفته وی در استان گلستان بیش از 500 هزار وسیله نقلیه پلاک گذاری شده وجود دارد.

    * بریدگی و سکونتگاه های حاشیه جاده ها شاهد بیشترین سوانح رانندگی در گلستان
    سرهنگ قدمی گفت: بریدگی و وجود سکونتگاه در حاشیه بزرگراه ها و جاده های این استان بیشترین محل سوانح رانندگی را تشکیل می دهد.
    وی افزود: اکنون بدلیل سکونت در حاشیه بزرگراه از جمله در جلین، تقی آباد، قرق، مهدی آباد، رضا آباد، قره قاج و قره چشمه شاهد سوانح رانندگی بسیاری در این مناطق هستیم.
    به گفته وی آمار کشته شدگان سوانح رانندگی خودرو در استان در 6ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش دارد.
    رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان اشاره ای به تعداد کشته شدگان سوانح رانندگی و موتورسیکلت در 6ماه نخست امسال در استان نکرد.

    *دهیاران همیار پلیس راه
    رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان گفت: اکنون همه دهیاران روستاهای استان به عنوان همیار ترافیکی پلیس راه گلستان محسوب می شوند.
    وی افزود: انتخاب دهیاران به عنوان همیار ترافیکی پلیس راه با همکاری استانداری بوده و امور ترافیکی در محورهای ارتباطی روستاهای برعهده دهیاران گذاشته شده است.
    طبق گزارش اداره کل راه و شهرسازی گلستان، در این استان واقع در شمال کشور پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی اعم از روستایی، اصلی و فرعی وجود دارد که 742 کیلومتر اصلی و 244 کیلومتر بزرگراه است.
    در استان مرزی گلستان از جمعیت یک میلیون و 850 هزار نفری، حدود نیمی از آنان در یکهزار و هشت روستا مستقر هستند.
    طبق گزارش اخیر اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان در این استان 904 روستا دارای شورای اسلامی است که در 828 روستا دهیاری نیز فعال می باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو