فونیکسریمکسبهتام

پیشنهادات هیوندایی و توسان بررسی می شود

خودروسازهای کره ای به وزارت نیرو چه کمکی می کنند؟

عصر خودرو: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو بر بستر مناسب سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه در ایران توسط سرمایه‌گذاران خارجی تاکید کرد.

خودروسازهای کره ای به وزارت نیرو چه کمکی می کنند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، در موضوع احداث نیروگاه‌ها دولت ایران شرایط و تسهیلات بسیار مناسبی از جمله خرید تضمین برق و امکان صادرات بخشی از برق تولیدی به کشورهای همسیه ایران را برای سرمایه‌گذاران در این بخش مهیا خواهد کرده است.

    به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، "علیرضا دائمی" در نشست با هیئت اقتصادی کشور کره جنوبی شامل نمایندگان "اگزیم‌بانک"، "هیوندایی"، "توسان" و شرکت "LSLC" که برای بررسی زمینه‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری در صنعت آب و برق ایران برگزار شد، اظهار داشت: وزارت نیرو در موضوع سرمایه گذاری و مشارکت پروژه‌ها و همچنین تامین تجهیزات و احداث نیروگاه‌ها آماده مذاکره با سرمایه‌گذاران است.

    وی ادامه داد: در موضوع احداث نیروگاه‌ها دولت ایران شرایط و تسهیلات بسیار مناسبی از جمله خرید تضمین برق و امکان صادرات بخشی از برق تولیدی به کشورهای همسیه ایران را برای سرمایه‌گذاران در این بخش مهیا خواهد کرده است.

    دائمی تصریح کرد: انجام پروژه‌های مشترک در کشور‌های ثالث بخشی از این توافق می‌تواند باشد، چرا که ایران هم اکنون امکان مناسبی برای اجرای طرح‌های مختلف در کشورهای همسایه همچون ترکمنستان و تاجیکستان دارد.

    وی با تاکید بر اینکه همکاری‌های بین‌المللی برای ایران جزو ضرورت هاست، ادامه داد: هم‌اکنون 80 پروژه بزرگ توسط شرکت‌های ایرانی در کشورهای مختلف دنیا در حال انجام است و این زمینه خوبی است که طرح‌های جدید را با مشارکت شرکت‌های کره‌ای آغاز کنیم.

    دائمی با اشاره به برنامه دولت ‌ایران برای گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: ایران به دلیل موقعیت جغرافیای ویژه ظرفیت بسیار بالایی در زمینه انرژی‌های بادی و خورشیدی دارد و دانش وفناوری کره‌ای‌ها می‌تواند در این زمینه کارساز باشد.

    وی اظهار امیدواری کرد همان‌گونه که کره‌ای‌ها در زمینه خودروسازی حضور موفقی در ایران داشته‌اند، در صنعت آب و برق نیز حضور پررنگی داشته باشند.

    در ادامه این نشست نماینده "اگزیم بانک"کره‌جنوبی با بیان اینکه این سفر، دومین سفر این هیئت در 4 ماه گذشته است، اظهار داشت: در این 4 ماه، ما شاهد پیشرفت‌های خوبی در زمینه مسئله اتمی ایران در سطح بین المللی بوده‌ایم و از این نظر بستر مناسب‌تری برای کار در ایران ایجادشده است.

    "کیم یونگ‌کی" ادامه داد: «ما این زمینه را یک فرصت خوب برای فعالیت از جمله در زمینه آب و برق می دانیم و روز گذشته نیز 350 شرکت دولتی، غیردولتی و خصوصی ایران در زمینه کارمشترک نشست خوبی را برگزار کردیم.»

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط