فونیکسریمکسبهتام

رئیس بخش آسیایی سیستم های قوای محرکه شرکت کانتیننتال در گفتگوی اختصاصی با «عصرخودرو»:

به دنبال جوینت ونچر شدن با کروز هستیم

عصرخودرو: رئیس بخش آسیایی سیستم های قوای محرکه شرکت کانتیننتال در گفت و گوی اختصاصی با «عصرخودرو»: پس از بیش از یک دهه همکاری با شرکت کروز هدف اول ما گسترش تجارت در بازار داخل ایران است.

به دنبال جوینت ونچر شدن با کروز هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» پیتر رنکل با بیان اینکه در روزهایی که به پایان تحریم ها نزدیک می شویم باور داریم با وجود بسترهای لازم برای بومی سازی قطعات در ایران پتانسیل خوبی برای برداشتن قدم بعدی در این راه دیده می‌شود افزود: اگر راه داد و ستد دوباره هموار شود مشخصا جنب و جوش بازار افزایش می یابد و از آنجایی که تقاضای زیادی برای ارتقاء و بهبود خودروها از دیدگاه مصرف سوخت و میزان آلایندگی وجود دارد به این همکاری ادامه می دهیم تا از این نیاز پشتیبانی کرده و آن را پوشش دهیم.
    وی در رابطه با همکاری با شرکت کروز و برنامه های آینده خود با این شرکت ادامه داد: در طی بیش از یک دهه همکاری با کروز به عنوان تامین کننده و شریک در کنار آن ها بوده ایم و در حال حاضر نیز مشغول بررسی چگونگی تقویت همکاری و جوینت ونچر شدن با شرکت کروز در دوران پس از لغو تحریم ها هستیم.
    نایب رئیس انتقال نیرو شرکت کانتیننتال در آسیا  در ادامه نیز با بیان حال باید دید که احتمالات و گزینه‌‌های در دسترس چطور خواهند بود  اظهار کرد: با این حال ما نیز مشتاق هستیم و باور داریم که سال 2016 سال خوبی خواهد بود و فرصت مناسبی برای ارتقاء سطح همکاری های دو شرکت است.
    وی همچنین با تاکید بر اینکه هم اکنون نیز ایده های بسیاری برای بومی کردن قطعات در ایران وجود دارد گفت: برای شرکت کانتیننتال بسیار مهم است که در منطقه از جهان چه چین، چه اروپا یا آمریکای شمالی و یا هر جای دیگر قطعات تولیدی متناسب با بازار همان منطقه بومی سازی شوند و از آن جایی که هدف ما در ایران نیز به همین منوال است به عنوان یک شریک تجاری سعی داریم بیشتر محصولات خود را بصورت بومی به تولید برسانیم از همین رو باید در سال 2016 سایر قدم ها را در این زمینه برداشته و در رابطه با آن به گفت و گو بنشینیم.
    رنکل در رابطه با صنعت قطعه سازی ایران نیز گفت: همانطور که پیش تر هم گفتم ایران موقعیت‌های تولید بسیاری از قطعات را دارد و از آنجایی که ایران از سال های بسیار دور اقدام به تولید خودرو کرده است تصور می کنم تمامی توانایی لازم برای تولید بسیاری از قطعات بومی سازی شده را دارد با این وجود هین روزها هنوز لازم است تا بسیاری از اجزاء مشخص نظیر میکروکنترولرها از آلمان، تایوان، ژاپن و غیره وارد کنید  البته ما معتقدیم فرصت بسیاری خوبی در تهران وجود دارد که بسیاری از قطعات و نه همه آن ها را بصورت بومی برای بازار داخلی تولید شود. این درحالی ایت که باید توجه داشته باشید برای دستیابی به این هدف باید سرمایه گزاری کرد و قدم های صحیح برداشت که با توجه به شرایط کار آسانی است.
    وی در رابطه با آینده همکاری با شرکت کروز و حضور برجسته تر شرکت کانتیننتال در ایران در صورت لغو تحریم ها گفت: باید قدم به قدم پیش برویم. اول باید ببینیم که شرایط لغو تحریم ها چگونه پیش خواهد رفت، تراکنش های مالی چقدر آسان خواهد شد و شرایط سرمایه گزاری چگونه خواهد بود اما در همکاری با شرکت کروز به عنوان یک شریک بومی تجربه قابل اطمینانی را در تولید قطعات خواهیم داشته ایم، همین دلیل برای سرمایه گزاری بر این موضوع می خواهیم با شرکت کروز همکاری کنیم. به اعتقاد من این اولین قدم است.
    رنکل در انتها نیز با بیان بزرگ‌ترین هدف کانتیننتال از همکاری با شرکت کروز گفت: ما بر بومی سازی سه جزء اصلی در ایران تمرکز داریم که این سه جزء شامل الکترونیک و کامپیوتر پیشرانه خودرو (ECU)، سوزن‌های انژکتور و دریچه گاز برقی (ETC) هستند که همگی از اساسی ترین اجزاء کنترل کننده یک پیشرانه به حساب می‌آیند. اجزاء بسیار زیادی در تکمیل یک پیشرانه نقش دارند اما فراهم آوردن بسترها برای بومی سازی همه آن ها زمان بسیار زیادی لازم دارد. ما معتقد هستیم که بومی سازی این سه جزء اصلی آغاز خوبی برای افزایش سطح همکاری ها با شرکت کروز است.
    لازم به توضیح است سایر قطعات سیستم EMS نظیر سنسورها، قبلا با همکاری شرکت کانتیننتال در شرکت کروز ساخت داخل شده اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو