فونیکسریمکسبهتام

رسوایی بزرگ فولکس واگن (۲۶)

تحقیقات برای شناسایی مغز متفکر کلاهبرداری دیزلی

عصر خودرو- مهندسان متعدد در خودروساز آلمانی فولکس واگن اقرار کردند دستگاه جنجالی را در خودروهای این شرکت نصب کرده اند تا در تستهای آلایندگی تقلب کنند.

تحقیقات برای شناسایی مغز متفکر کلاهبرداری دیزلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، روزنامه "بیلد ام سونتاگ" در گزارشی نوشت: کارمندان فولکس واگن در تحقیقات داخلی این شرکت اظهار کرده اند که در این تقلب که ماه گذشته افشا شد، دست داشته اند.

    مهندسان متعددی اظهار کرده اند که در سال 2008 این دستگاه را نصب کرده‌اند.

    این روزنامه آلمانی بدون اینکه هویت یا تعداد مشارکت کنندگان در این کلاهبرداری را فاش کند، در گزارش خود نوشت: اظهارات این افراد هنوز به شناسایی مغز متفکر این کلاهبرداری منجر نشده است.

    به گفته مهندسان، موتور EA 189 که از سوی فولکس واگن در سال 2005 طراحی شد، بدون فریبکاری نمی‌توانست با استانداردهای آلایندگی و اهداف هزینه مطابق باشد.

    بر اساس گزارش وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه، دو مهندس ارشد فولکس واگن که دریافتند نمی‌توانند وعده موتور دیزلی پاک برای بازار آمریکا را عملی کنند، در مرکز تحقیقات این خودروساز قرار دارند.

    این دو نفر اولریش هاکنبرگ، سرمهندس آئودی و ولفگانگ هاتس، طراح موتورهای مسابقه لومانس پورشه در میان مهندسانی هستند که در تحقیقات فولکس واگن از کار معلق شده اند.

    هاکنبرگ و هاتس یکی از بهترین و درخشان‌ترین مهندسان صنعت آلمان به شمار می‌رفتند و مدت کوتاهی پس از اینکه مارتین وینترکورن در سال 2007 مدیرعامل فولکس واگن شد، مسئول تحقیقات و توسعه در این گروه خودروسازی شدند.

    این خودروساز اذعان کرده مدیرانش که تلاش می‌کردند به اهداف فروش در آمریکا دست پیدا کنند، آلایندگی موتورهای خودروی جدید را پنهان کرده اند تا فناوری دیزل پاک را به مصرف کنندگان بدبین آمریکایی غالب کنند.

    فولکس واگن اقرار کرده است 11 میلیون خودروی دیزلی ساخت این شرکت در سراسر جهان مجهز به این دستگاه هستند که کنترل‌های آلودگی را در زمان تست فعال می‌کند اما همین کنترل‌ها را در زمان رانندگی معمولی غیرفعال می‌کند و در شرایط واقعی خودروهای مذکور چند برابر بالاتر از سطح مجاز آلایندگی دارند.

    بر اساس گزارش رویترز، این کلاهبرداری جهانی بیش از 40 درصد از ارزش سرمایه فولکس واگن را نابود کرد و به استعفای مارتین وینترکورن، مدیرعامل این گروه خودروسازی منجر شد.

    فولکس واگن که پرچمدار صنعت خودروی آلمان است، وعده داده است با تحقیقاتی که توسط تیمی از وکلای آمریکایی انجام می‌شود، واقعیت را درباره این رسوایی کشف کند.

    در همین حال منابع آگاه اظهار کرده اند هیات نظارتی فولکس واگن روز چهارشنبه با برگزاری یک نشست فوق العاده، هانس دیتر پُوچ، مدیر مالی شرکت را به عنوان رییس جدید هیات مدیره که 20 عضو دارد، انتخاب خواهد کرد.

    علاوه بر انتصاب پُوچ، در نشست هیات مدیره آخرین یافته‌های تحقیقات داخلی فولکس واگن که تاکنون به معلق شدن بیش از 10 مدیر ارشد منجر شده است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    قرار بود پُوچ در یک نشست عمومی فوق العاده که برای نهم نوامبر برنامه ریزی شده بود، در هیات مدیره نظارتی انتخاب شود اما فولکس واگن اعلام کرد زمان این نشست تغییر کرده است.

    فولکس واگن صفحات کامل روزنامه‌های "بیلد ام سونتاگ" و "فرانکفورتر آلگماینه سونتاگ سایتونگ" که قرار بود محل تبلیغاتی برای گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد اتحاد دوباره آلمان باشد را با این پیام که " ما هر آنچه در توان خواهیم داشت برای کسب مجدد اعتماد شما به کار خواهیم بست"، گرفت.

    این خودروساز روز جمعه نخستین اطلاعات را فراهم کرد تا به مشتریانش امکان دهند دریابند آیا خودروی آنها هم شامل خودروهای مجهز به این دستگاه است یا خیر.

    این کلاهبرداری که ماه گذشته از سوی سازمان حفظ محیط زیست آمریکا برملا شد، تحقیقات کیفری علیه فولکس واگن و مدیریت این شرکت در آمریکا و اروپا را بدنبال داشته است و ممکن است این شرکت را سال‌ها زیر کوهی از شکایات سهامداران و مصرف کنندگان مدفون کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو