فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر نفت اعلام کرد:

ایران آماده افزایش صادرات گازوئیل

جزئیات سقوط آزاد مصرف گازوئیل

عصر خودرو : معاون وزیر نفت با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی مصرف گازوئیل ایران با آغاز عرضه گازوئیل، اعلام کرد: به زودی حجم صادرات گازوئیل با اجرای این طرح با افزایش روبرو خواهد شد.

ایران آماده افزایش صادرات گازوئیل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، عباس کاظمی در تشریح دستاوردهای طرح جدید عرضه گازوئیل به خودروها، گفت: در 10 روز نخست مهرماه سال جاری حدود 40 میلیون لیتر گازوئیل به خودروهای سنگین اختصاص یافته و این در حالی است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته عرضه گازوئیل به ناوگان حمل و نقل کشور حدود 15 درصد کاهش داشته است.

    معاون وزیر نفت با اعلام اینکه اجرای طرح عرضه گازوئیل براساس پیمایش خودروها منجر به کاهش مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی و حتی افزایش حجم صادرات گازوئیل ایران شود، تصریح کرد: کنترل عرضه خارج از شبکه گازوئیل یکی از مهمترین آثار اجرای این است.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه میزان سهمیه گازوئیل اختصاص یافته به خودروهای سنگین در این طرح هم اکنون بر اساس تناژ و بارنامه است، اظهار داشت: از اوایل مهرماه سال آینده با نصب GPS در تمام این خودروها، قطعا سهمیه های متعلقه واقعی تر خواهد شد.

    این مقام مسئول با اشاره به مابه التفاوت گازوئیل باقیمانده حاصل از اجرای طرح پیمایش و نیز توسعه گازرسانی به صنایع و نیروگاه ها، بیان کرد: پیش بینی می شود تجارت رسمی این فرآورده نفتی که هم اکنون با کشورهای همسایه آغاز شده است، گسترش یابد.

    کاظمی همچنین تاکید کرد: این طرح به طور کامل توسط متخصصان داخلی و با استفاده از تجربیات حاصل از اجرای کارت هوشمند بنزین و البته پیشرفته تر از آن طراحی شده و از هیچ پیمانکار خارجی در اجرای آن استفاده نشده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو