فونیکسریمکسبهتام

فرمانده پلیس راهور ناجا

جان باختن ۵۰ درصد از کشته‌شدگان تصادفات رانندگی پس از حادثه

عصر خودرو : فرمانده پلیس راهور ناجا گفت: ۵۰ درصد کسانی که در تصادفات رانندگی جان می‌بازند بعد از وقوع حادثه و در حین انتقال به بیمارستان و یا در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

جان باختن ۵۰ درصد از کشته‌شدگان تصادفات رانندگی پس از حادثه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، سردار تقی مهری امروز در نخستین کنفرانس ملی حمل و نقل روستایی اظهار داشت: بیش از 129 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور داریم که 60 درصد کل جاده‌ها را شامل می‌شود.

    وی با بیان اینکه یک سوم جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند، گفت: به دلیل وضعیتی که در کشور ما وجود دارد روستاها امروز نسبت به گذشته متفاوت شده‌اند؛ بسیاری از جرائم در روستا و شهر تفاوتی ندارد ضمن آنکه جاذبه‌های شهری روستائیان را به سمت شهرها سوق می‌دهد.

    فرمانده پلیس راهور ناجا افزود: در حال حاضر 18 میلیون خودرو در کشور پلاک ملی شده است ضمن اینکه 10 میلیون دستگاه موتورسیکلت پلاک ملی داریم.

    سردار مهری اظهار داشت: بر اساس شاخص به تعداد 10 هزار وسیله نقلیه در تصادفات، در پایان سال گذشته میزان تلفات سوانح رانندگی 6 نفر در هر 10 هزار وسیله نقلیه در سال بود.

    وی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم در پلیس راهنمایی و رانندگی با همکاری وزارت راه و تعامل مرکز تحقیقات راه و مسکن مشکلات رانندگی و تصادفات کارشناسی شود.

    وی اظهار داشت: برای رفع نقاط پرحادثه برنامه‌ریزی خاصی داشتیم و تا کنون 3200 نقطه جاده‌ای پرحادثه مشخص شده است.

    وی افزود: در سال گذشته سهم تلفات تصادفات رانندگی جاده‌های روستایی نسبت به کل تلفات رانندگی 7.4 درصد بود که این رقم در سال 88، عدد 9.5 درصد بود.

    فرمانده پلیس راهور ناجا با تأکید بر اینکه جاده‌های روستایی شرایط ایمنی لازم را ندارند، اظهار داشت: نبود زیرگذر و روگذرهای مناسب و رمپ و لپ‌ها از مشکلات راه‌های روستایی است.

    وی اظهار داشت:‌ در پایان سال گذشته 1250 نفر در جاده‌های روستایی در اثر تصادفات جان خود را از دست دادند.

    فرمانده پلیس راهور ناجا تأکید کرد: تلاش می‌کنیم در بحث کنترل سرعت در راه‌های روستایی و ایمن‌سازی این راه‌ها شرایط مناسب‌تری فراهم شود.

    سردار مهری افزود: در دنیا سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر در اثر سوانح رانندگی جان می‌بازند و 50 میلیون نفر مجروح می‌شوند؛ در ایران در سال گذشته 16 هزار و 872 نفر در تصادفات رانندگی جان باختند و 300 هزار نفر هم مجروح شدند که سهم راه‌های روستایی در این تلفات 1250 نفر بود.

    وی یادآور شد: متأسفانه 50 درصد کسانی کمه در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند پس از تصادف زنده بودند اما در حین انتقال به بیمارستان و یا در بیمارستان جان می‌بازند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو