فونیکسریمکسبهتام

افتتاح ۲ هزار کیلومتر راه روستایی

اعطای مجوز به ۱۰۰۰ شرکت حمل و نقل روستایی

عصر خودرو : آخوندی گفت: باید در کلیه شهرها که زمینه‌های لازم را دارند پایانه‌های حمل و نقل روستایی تأسیس شود که در همین جهت به هزار شرکت حمل ونقل روستایی مجوز لازم داده شده است.

اعطای مجوز به ۱۰۰۰ شرکت حمل و نقل روستایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نخستین کنفرانس ملی حمل و نقل روستایی اظهار داشت: در 35 سال گذشته روستاها فراز و نشیب فراوانی داشتند و از منظرهای مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

    طبق نظر اقتصادیون در بخش روستاها از بهره‌وری و سودآوری لازم برخوردار نیست.

    وی افزود: نحوه کاربرد روستاها در گذشته جنبه تولیدی داشت اما متأسفانه اکنون روستاها بیشتر به یک مصرف‌کننده تبدیل شده‌اند که این یک دوگانگی است که باید برای آن نظریه جدی داشته باشیم.

    آخوندی در ادامه گفت: در غرب نگاه سرمایه‌داری موجب می‌شود یارانه و کمک مادی صورت نگیرد ما برنامه مشترک کشاورزی به نام کپ در اروپا مطرح است که در آن یارانه گسترده‌ای در جهت حمایت زندگی روستایی تدوین شده است و هنگامی که به بررسی چرایی این موضوع و پرداخت یارانه‌ای قابل توجه به بخش کشاورزی می‌پردازیم به چند عامل مهم از جمله حفظ محیط زیست طبیعی، تأمین غذا، کیفیت زندگی، امنیت ملی و گردشگری می‌رسیم که همه اینها نشان از این دارد که توجه به روستاها از چندین جهت قابل اهمیت است و تنها صرفه مالی و اقتصادی آن مورد توجه نیست.

    آخوندی وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: تلاش ما به گونه‌ای بوده تا به جای بررسی راه‌های روستایی به حمل و نقل روستایی بپردازیم زیرا در این صورت می‌توانیم به مباحث روستایی به صورت عمیق‌تر و جامع‌تر توجه کنیم به عنوان مثال پایانه‌های حمل و نقل و کالایی از جمله مباحثی است که ما توجه ویژه‌ای به آن داشته‌ایم و امکانات لازم را در این خصوص فراهم کرده‌ایم.

    وی با بیان اینکه در جیرفت پایانه حمل و نقل با همکاری راهداری در حال تأسیس است، گفت: امیدواریم در سایر شهرها به چنین پایانه‌ای نیاز است نسبت به ساخت آن اقدام شود و در همین راستا به هزار شرکت حمل و نقل روستایی مجوز لازم داده شده که عملکرد و اقدام قابل قبولی است.

    آخوندی در ادامه در خصوص راه‌های روستایی اظهار داشت: حدود 2 هزار راه روستایی افتتاح شد و علاوه بر آن 2 هزار و 400 کیلومتر روکشی و نوسازی راه‌های روستایی داشتیم و هزار و 300 میلیارد تومان نیز پروژه راه روستایی در دست اقدام است اما با این وجود بحث حمل و نقل مسافر و کالا از جمله مهم‌ترین اهداف مد نظر ما است.

    وی در پایان اظهارات خود تأکید کرد : در کنار این مباحث باید به گردشگری طبیعت نیز توجه داشته باشیم تا به یک دامنه جدید و پرظرفیت متصل شویم زیرا بسیاری از روستاهای ما محل جذب گردشگر است اما از امکانات و زمینه‌های لازم برخوردار است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو