فونیکسریمکسبهتام

طرح جدید برای نوسازی کامیونهای فرسوده

عصر خودرو: عضو انجمن تولیدکنندگان خودرو از تدوین طرحی به منظور نوسازی ناوگان فرسوده کامیون و کشنده خبرداد و گفت: طرحی به وزارت صنعت ارایه شده تا در سال جاری بتوان ۹ هزار دستگاه خودروی دیزلی را نوسازی کرد.

طرح جدید برای نوسازی کامیونهای فرسوده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، حسین خضری گفت: برای نوسازی ناوگان از سال 94 برنامه ای 9 ساله تدوین شده است که بر اساس آن، 2 میلیارد و  762 میلیون دلار به نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده به ظرفیت ده تن و با سن بالای 35 سال اختصاص خواهد یافت. بر این اساس در سال جاری، برای نوسازی 9 هزار دستگاه خودروهای دیزلی و کشنده فرسوده پیشنهادی به دفتر ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت ارایه شده که براساس آن با اجرای یک بسته حمایتی، بتوان خودروهای دیزلی فرسوده را نوسازی کنیم کرد.

    عضو انجمن تولیدکنندگان خودرو افزود: چنانچه در سال 94، 9 هزار دستگاه کامیون و کشنده از رده خارج شود، 76.5 میلیون دلار صرفه جویی در بخش انرژی صورت خواهد گرفت که با نرخ دلار 3 هزار تومانی، معادل 25.5 میلیارد تومان صرفه جویی در بخش انرژی صورت می گیرد.

    وی تصریح کرد: همچنین برای بهبود وضعیت ناوگان خودروهای دیزلی اگر 400 تا 500 میلیارد تومان از طریق راهداری تامین شود، می‌توان علاوه بر جایگزینی خودروهای فرسوده صاحب صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز باشیم. این در حالی است که 21 درصد ناوگان خودروهای سنگین کشور عمر بالای 35 سال دارند که نوسازی آنها از سوی ستاد حمل و نقل و سوخت و سازمان راهداری مد نظر قرار دارد.

    به گفته خضری،  برای نوسازی ناوگان خودروهای سنگین فرسوده دو بانک معرفی شده‌اند، گفت: یکی از این بانکها عنوان می‌کند که با مشکل تامین منابع روبرو است و نمی‌تواند تخصیص منابع انجام دهد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو