فونیکسریمکسبهتام

۱۰۰ هزار خودرو روزانه از توقفگاههای حاشیه خیابانهای مشهد استفاده می کنند

عصر خودرو : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از توقف روزانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودور در توقفگاههای حاشیه خیابانهای این شهر خبر داد.

۱۰۰ هزار خودرو روزانه از توقفگاههای حاشیه خیابانهای مشهد استفاده می کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«تعصرخودرو» به نقل از ایرنا، هوشنگ غلام زاده روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: امسال 12 معبر جدید به توقفگاههای حاشیه ای در شهر مشهد افزوده شد که میزان استفاده روزانه از آنها را از 77 هزار به 100 هزار خودرو افزایش داد.
    وی گفت: هم اینک 43 معبر در مشهد به عنوان توقفگاه حاشیه ای مورد استفاده قرار می گیرد که 19 هزار و 700 فضای پارک در این معابر وجود دارد.
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: تا پایان سال 1395 تعداد معابر مجهز به توقفگاه حاشیه ای به 118 معبر و میزان فضای توقفگاهی به بیش از 26 هزار مورد خواهد رسید.
    وی با اشاره به وجود 12 هزار و 944 فضای توقفگاهی غیرحاشیه ای مربوط به شهرداری در قالب پارکینگهای طبقاتی و مسقف در سطح شهر مشهد ادامه داد: چهار هزار و 107 فضای توقفگاهی نیز در دست ساخت و 508 فضا در مرحله طراحی است.
    مدیر پروژه هوشمندسازی پارکینگهای شهر مشهد(شرکت الیت) نیز در این نشست گفت: شرکت ترافیک هوشمند الیت در سال 1388 با هدف توزیع عادلانه فضای پارکینگی و کمک به کاهش ترافیک معابر شهری با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی تاسیس شد.
    حسین هاشمی زادگان افزود: با مصوبه شورا اسلامی شهر مشهد تمام سهام این شرکت در اختیار شهرداری قرار گرفت لذا تعرفه خدمات توقفگاههای حاشیه ای طبق مصوبه شورای شهر محاسبه می شود.
    وی توقف خودرو در هر معبر طی نیم ساعت نخست توقف را رایگان اعلام و بیان کرد: بطور متوسط 70 درصد خودروها روزانه کمتر از نیم ساعت از فضای پارکینگ حاشیه ای استفاده می کنند لذا 70 درصد خدمات ارائه شده توسط این شرکت رایگان است.
    مدیر پروژه هوشمندسازی پارکینگهای شهر مشهد(شرکت الیت)
    همچنین از راه اندازی نرم افزار همراه پارک با قابلیت دانلود رایگان خبر و ادامه داد: شهروندان می توانند با استفاده از این نرم افزار در تلفن همراه خود علاوه بر آگاهی از میزان شارژ پلاک خودرو، از خدماتی نظیر یافتن نزدیکترین فضای خالی پارک، انتقال اعتبار بین پلاکها و محاسبه هزینه توقف خودرو در معابر بهره مند شوند.
    وی بدون ذکر میزان درآمد حاصل از توقفگاههای حاشیه ای گفت: بیش از 75 درصد درآمد شرکت الیت بطور مستقیم برای چهار صد نیروی انسانی شاغل در آن هزینه می شود.
    بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد تعرفه توقفگاههای حاشیه ای امسال بدون تغییر نسبت به پارسال برای هر نیم ساعت در معابر پرتردد و کم تردد بین شش هزار تا هشت هزار ریال است.
    بر این اساس توقف تا نیم ساعت اول در هر معبر رایگان می باشد و برای توقفهای بیش از یک ساعت تا چهار ساعت به ازای هر ساعت توقف اضافی معادل 15 درصد به مبلغ مزبور افزوده می شود.
    روزانه یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر سه میلیون و 500 هزار نفری مشهد رفت و آمد می کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو