فونیکسریمکسبهتام

کارکنان صنعت قطعه سازی بیکار خواهند شد؟

عصر خودرو : با تداوم این شرایط در حوزه تولید قطعه، نیروی انسانی زحمتکش و بی تقصیر این بخش با بیکاری مواجه شده و چنانچه روند فعلی ادامه یابد، شمار کارکنان بیکار این حوزه ظرف دو ماه آینده به ۱۰۰ هزار نفر و در ۶ ماه آینده به ۳۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

کارکنان صنعت قطعه سازی بیکار خواهند شد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، دبیر انجمن تخصصی نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: همزمان با آغاز رکود تولید و کاهش شمارگان تولید خودرو در کشور، نیروی انسانی قطعه سازی در آستانه موج بیکاری قرار گرفته است.

    آرش محبی نژاد افزود: با تداوم این شرایط در حوزه تولید قطعه، نیروی انسانی زحمتکش و بی تقصیر این بخش با بیکاری مواجه شده و چنانچه روند فعلی ادامه یابد، شمار کارکنان بیکار این حوزه ظرف دو ماه آینده به 100 هزار نفر و در 6 ماه آینده به 300 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

    وی با بیان آنکه اگر این موضوع اتفاق بیفتد بخش تولیدی و صنعتی قطعه سازی دچار آسیب جدی خواهد شد، گفت: معمولا خودروسازان بدلایل متعدد مصلحتی از تعدیل نیرو معاف می شوند ولی کارفرمایان و مدیران بی دفاع و بدون حامی بخش خصوصی، علیرغم میل باطنی به منظور حفظ حیات سازمانی و تولید خود ناگزیر به کاهش هزینه ها از جمله نیروی انسانی هستند.

    دبیر انجمن تخصصی نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور، تصریح کرد: شرایط فعلی به جایی رسیده که مجاهدان عرصه تولید در دوران 12 ساله تحریم های ظالمانه به خصوص دوران 4 ساله تحریم صنعت خودرو بایستی زانوی غم در بغل گرفته و قربانی سوء مدیریت کلان در این صنعت در دوران سیاه تحریم شوند.

    وی خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم هنوز هیچ اتفاق عملی در لغو تحریم ها صورت نگرفته و شرایط گذشته نیز تغییر نیافته و این باعث تاسف است که در کشورمان هیچکس مسوولیت شرایط فعلی را نمی پذیرد ولی امیدوارم متولیان، سیاستگذاران و مسوولان حوزه صنعت خودرو اعم از مجلس و دولت برای خروج از این وضعیت اقدامات لازم را به عمل آورند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو