فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن خودروسازان کشور:

فعالیت ۶۰ صنعت تولیدی کشور به خودروسازی وابسته است

عصر خودرو : دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه فعالیت ۶۰ صنعت تولیدی به خودروسازی وابسته است، گفت: کاهش فروش خودرو خسارات متعددی را به خودروسازان تحمیل کرده و می کند.

فعالیت ۶۰ صنعت تولیدی کشور به خودروسازی وابسته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخورو» به نقل از ایرنا، احمد نعمت بخش افزود: هم اکنون به طور متوسط بیش از 4 هزار دستگاه خودرو روزانه در کشور تولید می شود که کاهش فروش آنها، خسارت جبران ناپذیری را به خودروسازان و صنایع وابسته آن وارد می کند.
    وی با بیان آنکه صنایع تولیدی زیادی با صنعت خودرو ارتباط دارند، گفت: هم اکنون بیش از 40 درصد تولید فولاد مبارکه اصفهان در صنایع خودروسازی کشور مصرف می شود که افزایش فروش خودرو می تواند بر تقویت شرایط تولید فولاد در این مجتمع تاثیر زیادی برجای بگذارد.
    دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: اوج تولید خودوسازان کشور در سال 90 بود که یک میلیون و 650 هزار خودرو در داخل تولید و به بازار عرضه شد.
    نعمت بخش اظهار داشت: با آغاز تحریم های ظالمانه غربی ها، صنعت خودروسازی کشور متحمل خسارات فراوانی شد به طوری که در سال 91 میزان تولید به 700 هزار دستگاه خودرو کاهش یافت.
    به گفته این مقام مسئول در حوزه صنعت خودروسازی کشور، با کاهش روند تولید خودروسازان داخلی با تلاش متخصصان در سال 92 موفق شدند حدود 900 هزار دستگاه خودرو تولید کنند و در پایان سال گذشته تولید خودرو در داخل به یک میلیون و 130 هزار خودرو رسید.
    دبیر انجمن خودروسازان پیش بینی کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در پایان سال 94 خودروسازان داخلی بتوانند یک میلیون و 100 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید کنند.
    نعمت بخش یادآور شد: ظرفیت تولید خودرو در داخل هم اکنون سالانه 2 میلیون دستگاه است، اما با توجه به وضعیت بازار، تولید خودروسازان در سال جاری حدود یک میلیون و 100 هزار دستگاه خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو