فونیکسریمکسبهتام

رسوایی بزرگ فولکس واگن (۱۷)

تحقیقات دادستانهای آلمان از مدیرعامل سابق فولکس واگن

عصر خودرو : دادستانهای آلمان تحقیقاتی را درباره مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق فولکس واگن آغاز کرده اند تا نقش وی در رسوایی تقلب این شرکت در تست آلایندگی را مشخص کنند.

تحقیقات دادستانهای آلمان از مدیرعامل سابق فولکس واگن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دادستانهای شهر برانشوایگ در بیانیه ای اعلام کردند این تحقیقات به احتمال کلاهبرداری بواسطه فروش خودروهایی که اطلاعات آلایندگی آنها دستکاری شده، متمرکز شده و هدف آن شناسایی مسئول واقعی است.

    در سیستم قضایی آلمان هر کسی که شکایت کیفری نزد دادستانها مطرح کند، دادستانها موظف خواهند بود به شکایت مربوطه رسیدگی کنند و تصمیم بگیرند شواهد کافی برای گشایش تحقیقات رسمی وجود دارد یا خیر.

    در این مورد، در پی برملا شدن تستهای جعلی، دادستانهای شهر برانشوایگ که در نزدیکی مقر فولکس واگن در وولسفبورگ است، ده‌ها شکایت دریافت کرده اند که یکی از آنها از سوی خود فولکس واگن بوده است.

    بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، هنوز معلوم نیست چه زمانی دادستانهای آلمان با وینترکورن صحبت خواهند کرد و آیا وینترکورن وکیلی اختیار کرده است یا خیر. همچنین مشخص نیست این تحقیقات چه مدتی طول خواهد کشید.

    وینترکورن که از سال 2007 مدیرعامل فولکس واگن بود، چهارشنبه گذشته چند روز پس از اینکه این گروه خودروسازی اقرار کرد در تستهای آلایندگی آمریکا تقلب کرده است، از سمت خود کناره گیری کرد. وی گفت: در جهت منافع شرکت اقدام می‌کند با اینهمه به شخصه خلافی مرتکب نشده است.

    بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، تحت قانون آلمان علیه یک شرکت نمی‌توان اتهامی مطرح کرد و هر گونه اتهامی متوجه اشخاص می‌شود.

    ماتیاس مولر، مدیر برند اسپورت لوکس پورشه به عنوان جانشین وینترکورن انتخاب شد.

    این شرکت هفته گذشته اقرار کرد از یک نرم افزار موتور برای تقلب در تستهای آلایندگی خودروهای دیزلی در آمریکا استفاده کرده است. قرار است این نرم افزار که در حدود 11 میلیون خودرو در سراسر جهان بکار رفته است، مورد برنامه ریزی مجدد قرار بگیرد. مقامات آمریکایی بیش از 482 هزار دستگاه از این خودروها را شناسایی کرده اند.

    گروه خودروسازی فولکس واگن که 12 برند دارد، اعلام کرد پنج میلیون خودروی برند فولکس واگن موتورهای دیزلی مورد بحث را دارند.

    آئودی که یکی از برندهای این گروه است اعلام کرده که 2.1 میلیون دستگاه از خودروهایش از این موتور دارند.

    ارزش سهام فولکس واگن از زمان افشای این رسوایی، حدود 35 درصد سقوط کرده و بیش از 25 میلیارد یورو از ارزش بازار این شرکت کاسته شده است. غول خودروسازی آلمان با تحقیقات و جریمه در کشورهای مختلف و همچنین شکایت گروهی مشتریانش روبروست.

    این بحران مایه شرمسازی آلمان شده که سالها به فولکس واگن به عنوان مدل توان مهندسی این کشور مباهات می‌کرد و علیه تلاش‌ها برای سخت گیرانه کردن مقررات برای خودروسازان لابی کرده بود.

    پیامد این رسوایی همچنین در کل صنعت خودرو لمس شد به طوریکه تولیدکنندگان با کاهش فروش خودروهای دیزلی و مقررات پرهزینه‌تر روبرو شده اند و مشتریان از این عصبانی هستند که فولکس واگن به آنها اطلاع نداده چه اتفاقی برای خودروهایش خواهد افتاد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو