فونیکسریمکسبهتام

ایران در تولید مخازن CNG با استفاده از ورق‌های داخلی خودکفا شد

عصر خودرو : با تولید انبوه مخازن CNG با استفاده از ورق های ساخت داخل در شرکت آسیاناما، ایران به مرز خودکفایی رسید.

ایران در تولید مخازن CNG با استفاده از ورق‌های داخلی خودکفا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، جشن خودکفایی تولید انبوه مخازن CNG با استفاده از ورق‌های داخلی ظهر دوشنبه با حضور مرتضی روزبه استاندار قزوین و جمعی از مسئولان در شرکت آسیاناما برگزار شد.

    کیومرث مبلغ ناصری مدیرعامل کارخانه آسیاناما در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: شرکت آسیاناما به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مخازن CNGکشور در حال حاضر سالانه 150 هزار مخزن CNG در 6 نوع مختلف تولید می‌کند و بیش از دوسوم از نیاز کشور به این محصول در این واحد صنعتی تولید می‌شود.

    وی افزود: این واحد تولیدی درگذشته بخشی از ورق‌های موردنیاز خود را از خارج وارد می‌کرد که در حال حاضر قادریم با استفاده از ساخت ورق‌های ساخت داخل تمام مواد اولیه موردنیاز این واحد را تأمین کنیم.

    ناصری اظهار داشت: سالانه 10 هزار تن ورق موردنیاز این شرکت از خارج وارد می‌شد که با رسیدن به مرز خودکفایی سالانه 20 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی می‌شود.

    وی تصریح کرد: مزیت استفاده از ورق‌های تولید داخل بازرسی کامل مواد اولیه است که قادر خواهیم بود در صورت لزوم نسبت به تعویض یا اصلاح  مواد اولیه به‌سرعت اقدام کنیم و نیاز خود را با هزینه‌های کمتری تأمین کنیم که این موضوع درگذشته نیازمند طی زمان طولانی و ایجاد وقفه درروند تولید می‌شد.

    ناصری یادآور شد: شرکت آسیاناما به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مخازن CNG کشور در حال حاضر زمینه اشتغال 170 نفر را در استان کرده است که با اجرای طرح‌های توسعه خود در آینده این تعداد تا دو برابر افزایش خواهد یافت.
    تولید مخازن صنعتی در اولویت است

    محمود نورانیان مدیر کارخانه آسیاناما نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با بسترهای فراهم‌شده تا دو ماه آینده خط تولید مخازن صنعتی در این شرکت راه‌اندازی خواهد شد که با  افتتاح آن نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور به مخازن اکسیژن تأمین خواهد شد.

    وی تصریح کرد: شرکت آسیاناما ظرفیت تولید 300 هزار کپسول CNG در کشور را دارد که با اجرای طرح‌های توسعه در آینده ضمن تولید این تعداد CNG زمینه صادرات محصول به خارج از کشور نیز فراهم خواهد شد.

    نورانیان اظهار داشت: شرکت آسیاناما بزرگ‌ترین تولیدکننده خاورمیانه با 4 هکتار مساحت و 27 هزار مترمربع زیربنای خط تولید در حال حاضر نیاز کارخانه‌های بزرگ خودروسازی کشور ازجمله ایران‌خودرو و سایپا و زامیاد را تأمین می‌کند.

    وی گفت: در حال حاضر نیاز داخل کشور سالانه 250 هزار CNGمخزن است که 150 هزار عدد آن در شرکت آسیاناما و 100 هزار دیگر آن در دو واحد صنعتی کشور تولید می‌شود.

    در پایان این مراسم ضمن بازدید مسئولان از قسمت‌های مختلف کارخانه، خط جدید تولید مخازن CNG از ورق داخلی افتتاح شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط