فونیکسریمکسبهتام

قطع واردات مخازن CNG تولید داخل کشور را شکوفا می‌کند

عصر خودرو : استاندار قزوین گفت: با قطع واردات کالاهای مشابه تولید داخل ازجمله مخازن CNG زمینه شکوفایی واحدهای صنعتی فعال کشور و تثبیت اشتغال پایدار فراهم می‌شود.

قطع واردات مخازن CNG تولید داخل کشور را شکوفا می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مرتضی روزبه ظهر دوشنبه در جشن خودکفایی تولید انبوه مخازن CNG با استفاده از ورق‌های داخلی که با حضور جمعی از مسئولان در شرکت آسیاناما برگزار شد اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت جدی از تولیدات داخلی است و اگر بخواهیم صنایع مهم کشور ازجمله خودروسازی تقویت شود باید از واردات کالاهای مشابه خارجی جلوگیری و از تولید داخل حمایت جدی کنیم.

    وی افزود: در شرایطی که در دوران 8 سال دفاع مقدس همه مرزهای کشور را بستیم و کنترل کردیم و اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد امروز جای تعجب دارد که واردات بی‌رویه از کانال‌های رسمی و غیررسمی کمر تولید داخل را شکسته است.

    روزبه یادآور شد: معلوم نیست چه اتفاقی افتاده است که قادر به کنترل مرزهای کشور نیستیم، امیدواریم با یک عزم و اراده جدی و کنترل واردات کالاهای غیرضروری به اشتغال و اقتصاد کشور کمک کنیم.

    استاندار قزوین یادآور شد: متاسفانه شبکه واردات در کشور بسیار پیچیده ویرانگر است و اگر نسبت به آن حساس نباشیم آسیب جدی خواهیم دید.

    وی اظهار داشت: امیدواریم واردات بی‌رویه قطع شود تا تولیدات ما جان بگیرد زیرا امروز همچنان برخی از واحدهای صنعتی از این حوزه تهدید می‌شوند و دچار مشکل شده‌اند.

    تسریع در گازسوز کردن خودروهای عمومی ضروری است

    روزبه بیان کرد: در شرایطی که مردم را تشویق می‌کنیم تا از خودروهای عمومی استفاده کنند باید بستر استفاده از ناوگان عمومی با شرایط آسان، هزینه و آلودگی کمتر فراهم شود لذا همسو با این درخواست باید به کمک صنعت خودرو بیانیم و حجم گازسوز کردن خودروهای عمومی را افزایش دهیم.

    استاندار قزوین اظهار داشت: خوشبختانه ظرفیت خوبی برای تولید مخازن CNG در کشور فراهم‌شده ازجمله شرکت آسیاناما در استان قزوین که بزرگ‌ترین تولیدکننده مخازن CNG در خاورمیانه محسوب می‌شود امروز قادر است در صورت حمایت دولت و رسیدن به ظرفیت کامل تمام نیاز داخل کشور به این محصول را تأمین کند.

    کیومرث مبلغ ناصری مدیرعامل شرکت آسیا ناما نیز در ادامه این مراسم از سرمایه‌گذاری 21 میلیون یورویی بانک سپه در احداث بزرگ‌ترین کارخانه تولید مخزن CNG خبر داد.

    وی افزود: متأسفانه با واردات بی‌رویه مخازن CNG در سالهای گذشته 500 میلیون دلار ارز از کشور خارج شد که خوشبختانه در حال حاضر در تولید مخازن CNG با ورق ساخت داخل در شرکت آسیاناما به خودکفایی رسیده‌ایم.


    سید کامل تقوی‌نژاد مدیرعامل بانک سپه نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: سیستم بانکی کشور با درک شرایط کنونی باید در جهت حمایت از تولید گام بردارد که در این راستا بانک سپه سرمایه‌های مردم را در این عرصه به‌خوبی به‌کارانداخته است تا به اقتصاد مقاومتی کمک شود.

    وی یادآور شد: در بخش صنعت و معدن سالانه بخش قابل‌توجهی از منابع این بانک به کار گرفته می‌شود و70 درصد واحدهای معدنی کشور در چادرملووگل گهر از خدمات این بانک برای رونق تولید استفاده کرده‌اند.

    تقوی‌نژاد گفت: درراه اندازی واحدهای تولیدی سیمان و معدن بیشترین سرمایه‌گذاری را انجام داده‌ایم و با خروج از بنگاه‌داری تلاش کرده‌ایم در حمایت از اشتغال و تولید گام برداریم.

    وی تصریح کرد: با بهره‌گیری از مراکز دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و حمایت از طرح‌های زیست‌محیطی در مسیر شکوفای اقتصاد گام خواهیم برداشت.

    تقوی‌نژاد اظهار داشت: تلاش دولت در سیاست خارجی تعامل سازنده با دنیاست که این رویکرد می‌تواند آسایش و رفاه بیشتری را برای مردم فراهم کند.

    وی در پایان یادآور شد: شرکت آسیاناما که امروز در تولید مخازن CNG خودکفا شده با سرمایه‌گذاری این بانک سپه ایجادشده است.

    در پایان این مراسم مسئولان ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف کارخانه، خط جدید تولید مخازن CNG از ورق داخلی را افتتاح کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو