فونیکسریمکسبهتام

مدیر مرکز تحقیقات حمل‌ونقل دانشگاه شیراز:

مطالعات حمل‌ونقل درون‌شهری شیراز بهنگام سازی می‌شود

عصر خودرو : رئیس مرکز تحقیقات حمل‌ونقل و ترافیک دانشگاه شیراز از اجرای طرح بهنگام سازی مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک درون‌شهری شیراز خبر داد.

مطالعات حمل‌ونقل درون‌شهری شیراز بهنگام سازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، قاسم حبیب آگهی ظهر دوشنبه در نشست خبری، یادآور شد: مرکز تحقیقات حمل‌ونقل و ترافیک در سال گذشته برای اولین بار در شیراز تأسیس شد و هدف آن برآورده کردن مطالبات و نیازهای حوزه حمل‌ونقل ترافیک نه‌فقط شهر شیراز و استان فارس، بلکه منطقه جنوب کشور است.

    وی اولین اقدام این مرکز را اجرای طرح بهنگام سازی مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک درون‌شهری شیراز ذکر کرد و گفت: فعالیت‌های مربوط به اجرای این طرح، که از سوی شهرداری شیراز به این مرکز محول شده، از ابتدای امسال شروع‌شده است.

    وی بابیان اینکه خروجی طرح تدوین برنامه‌های بلندمدت برای حمل‌ونقل و ترافیک شیراز خواهد بود، گفت: هدف از اجرای طرح شناسایی مشکلات حمل‌ونقل شیراز و ارائه راهکارهای لازم در راستای حمل‌ونقل پایدار است.

    حبیب آگهی افزود: در قالب این طرح تا به امروز اقدامات متعددی ازجمله انجام مطالعات خطوط برش و بررسی میزان تحقق‌پذیری طرح‌های پیشین تدوین‌شده در حوزه حمل‌ونقل، صورت گرفته است.

    وی بابیان اینکه برای اجرای طرح بهنگام سازی مطالعات قرار است آمارگیری‌های وسیعی نیز در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل در سطح شیراز انجام شود، اظهار داشت: یکی از آمارگیری‌ها توسط 20 هزار نفر از دانش آموزان دبیرستانی شیراز در اواسط آبان و طی یک روز انجام می‌شود.

    رئیس مرکز تحقیقات حمل‌ونقل و ترافیک دانشگاه شیراز ادامه داد: این دانش آموزان که در تمام نقاط شهر پراکنده هستند علاوه بر اینکه پرسش‌نامه‌ای را به همراه خانواده خود جواب می‌دهند، از یکی از همسایه‌های خود نیز درخواست می‌کنند که پرسش‌نامه را پر کنند.

    حبیب آگهی آمارگیری خطوط برش، آمارگیری دروازه بار، آمارگیری دروازه‌ای مسافر، آمارگیری با درون‌شهری و آمارگیری پایانه‌ها شامل فرودگاه، راه‌آهن و اتوبوس‌ها را از دیگر آمارگیری‌های مهمی ذکر کرد که در آینده در قالب طرح مذکور انجام می‌شوند.

    وی گفت: دو هزار و 500 نفر شیفت از دانشجویان نیز با پوشیدن جلیقه‌های مخصوص در هزار و 100 نقطه شهر حضور پیداکرده و پرسش‌نامه‌هایی را در حوزه حمل‌ونقل بین مردم توزیع می‌کنند.

    رئیس مرکز تحقیقات حمل‌ونقل و ترافیک دانشگاه شیراز بابیان اینکه نتایج تمامی این مطالعات مبنایی برای تدوین چشم‌انداز و برنامه‌های شیراز در حوزه و حمل‌ونقل قرار خواهد گرفت، گفت: به همین دلیل مردم باید باصداقت و دقت تمام به این پرسش‌نامه‌ها جواب دهند و همکاری لازم را داشته باشند، ضمن اینکه به مردم اطمینان می‌دهیم که اطلاعات قیدشده در این پرسش‌نامه‌ها کاملاً محرمانه باقی می‌مانند و از هیچ‌یک از افراد نیز خواسته نمی‌شود که اسامی خود را قید کنند.

    مدت زمان اجرای طرح بهنگام سازی 2.5 سال است

    مدیر اجرایی مرکز تحقیقات حمل‌ونقل و ترافیک دانشگاه شیراز نیز در این جلسه بیان کرد: مدت‌زمان اجرای طرح بهنگام سازی مطالعات حمل‌ونقل درون‌شهری شیراز برای حدود 2 سال و نیم پیش‌بینی‌شده است.

    فریدالدین پیرویان گفت: با توجه به نقشی که این مطالعات در تدوین برنامه‌های آینده حمل‌ونقل شهر دارد، می‌طلبد که مردم همکاری مناسبی برای جواب دادن به پرسش‌نامه‌ها داشته باشند.

    وی اضافه کرد: در قالب طرح، آمارگیری‌های مختلفی انجام می‌شود که مهم‌ترین آن آمارگیری مبدأ و مقصد است که توسط 20 هزار نفر از دانش آموزان شیرازی در نیمه آبان محقق می‌شود.

    یکی از اساتید مرکز تحقیقات حمل‌ونقل و ترافیک دانشگاه شیراز نیز در بخش دیگری از جلسه بیان کرد: بررسی طرح ترافیک شیراز یکی از بندهای قرارداد شهرداری با مرکز است که البته هنوز زمان اجرای آن فرانرسیده است.

    منیژه کشت گری گفت: در آمارگیری خطوط برش، افرادی در ایستگاه‌های خاصی مستقرشده و خودروهای عبوری را می‌شمارند که البته سعی کرده‌ایم برای کاهش خطا تا حد امکان در بعضی از مکان‌ها به‌جای نیروی انسانی از دوربین‌ها استفاده کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو