فونیکسریمکسبهتام

قطعه سازان خراسان رضوی دو هزار میلیارد ریال از خودروسازها طلبکارند

عصر خودرو : رییس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: قطعه سازان این استان دو هزار میلیارد ریال از خودروسازها طلبکار هستند.

قطعه سازان خراسان رضوی دو هزار میلیارد ریال از خودروسازها طلبکارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، حسن حسینی روز یکشنبه  افزود: خراسان رضوی که بیش از 35 درصد صنعت قطعه سازی خودرو را به خود اختصاص داده بود به دلیل تنگناهای اقتصادی، رکود بازار و برخی معضلات دیگر 15 درصد این ظرفیت را دارا می باشد.
    وی اظهار کرد: با کاهش تولید خودرو این معضل تشدید شده و طی دو ماه اخیر این مساله شکل جدی تر به خود گرفته است.
    وی گفت: در مقابل رقم قابل توجه طلب قطعه سازان، این واحدها به دستگاه های خدمات رسان از قبیل بیمه و امور مالیاتی بویژه در بخش دارایی و مالیات بر ارزش افزوده که پولی بابت آن دریافت نکرده اند، بدهکار هستند و هر روز بر مبلغ این بدهی افزوده می شود.
    وی ادامه داد : واحدهای تولیدی مانند قطعه سازی باید هر سه ماه گزارش وصولی ها را ارائه و بر مبنای آن مالیات بر ارزش افزوده بپردازند.
    حسینی با تاکید بر اینکه این واحدها هر روز بیش از قبل به نظام مالی و بانکی کشور بدهکار می شوند بدون آنکه در این زمینه مقصر باشند ، خواستار ورود دولت به این مسئله شد.
    وی با بیان اینکه دو خودرو ساز عمده کشور 'ایران خودرو' و 'سایپا 'دولتی هستند ، اظهار کرد : در این شرایط از جمله درخواست های اصلی ما آن است که بستانکاری قطعه سازان از واحدهای خودروسازی با بدهکاری آنها به دستگاه هایی چون تامین اجتماعی و امور مالیاتی تهاتر شود.
    وی با تاکید بر اینکه بخشی از این واحدهای قطعه سازی که اشتغال قابل توجهی هم دارند در شرف تعطیلی هستند گفت: اگر چاره ای برای این وضعیت اندیشیده نشود به طور کامل تعطیل خواهند شد.
    عضو خانه صنعت و معدن ایران میزان اشتغال واحدهای قطعه سازی استان را 10 هزار نفر عنوان و ذکر کرد : هم اکنون بیشتر این واحدها در وضعیت بحرانی و در آستانه تعطیلی هستند.
    وی ایجاد تحول در بازار خرید و فروش خودرو را از جمله ضرورت ها در شرایط کنونی دانست و گفت: در وضعیت کنونی که تورم کاهش یافته و مردم چشم انتظار شکستن قیمت ها هستند باید تحرکی در بازار و قیمت خودروها ایجاد شود.
    وی ادامه داد : باید در بخش قیمت خودروها تحولی در جهت کاهش قیمت ها ایجاد شود تا رغبت و تمایل مردم به خرید افزایش یابد ضمن آنکه خودروسازان اید در کیفیت و خدمات خودرویی خود تجدید نظر جدی کنند.
    وی با بیان اینکه کیفیت خودروها قابل دفاع نیست افزود: در این میان باید قیمت ها تابع عرضه و تقاضا و شناور باشد.
    این فعال اقتصادی عنوان کرد : سال های سال خودروسازان از سوی دولت حمایت شدند اما نسبت به این حمایت ها برای جلب رضایت مردم اقدام نکردند و در عمل رقابتی در کار نبود و در این فضا هر آنچه تولید شده مردم نیز استفاده کرده اند.
    وی با اشاره به طرح برخی مباحث در زمینه افزایش تعرفه های ورود خودرو گفت : در صورت اجرایی شدن این امر شرایط بدتر خواهد شد در حالی که خودروسازان باید کیفیت محصولات خود را ارتقا داده و برای خریدار شرایط برابر و رقابتی ایجاد کنند.
    وی در عین حال کمک و حمایت از خودروسازن در قالب کاهش نرخ بهره های بانکی ، کاهش بیمه ها و نرخ مالیاتی را از جمله ضرورت ها دانست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو