فونیکسریمکسبهتام

خودروهای خاص و سریع ژرمن ها

عصر خودرو : تولید‌کنندگان خودرو در آلمان عادت دارند نمونه‌های خاصی از خودر‌و‌های محبوب و سریع خود را با امکانات سفارشی و قابلیت‌های جدید برای عاشقان سرعت عرضه کنند.

خودروهای خاص و سریع ژرمن ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از بازارخبر، تولید‌کنندگان خودرو در آلمان عادت دارند نمونه‌های خاصی از خودر‌و‌های محبوب و سریع خود را با امکانات سفارشی و قابلیت‌های جدید برای عاشقان سرعت عرضه کنند. در این مقاله به 10 عدد از خاطره انگیزترین این خودرو‌ها خواهیم پرداخت.

    همیشه نسخه‌های خاص خودروهای محبوب که توسط تولیدکنندگان عرضه شده، جذابیت خاص خود را داشته‌اند. در ادامه می‌توانید 10 مورد از این خودروهای خاص را مشاهده کنید.

    مرسدس AMG هَمر سال 1986
     

    نسخه‌های خاص و سریع خودرو‌های آلمانی


    بله درست متوجه شدید؛ منظور مرسدس بنز از نام این خودرو همان چکش است. چرا؟ به این دلیل که با این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت فقط به 5 ثانیه زمان احتیاج خواهید داشت. هَمر در سال 1986 به واسطه پیشرانه هشت سیلندر 5.6 لیتری و 360 اسب بخاری خود، لقب سریع‌ترین سدان دنیا را به یدک می‌کشید.
     


    آئودی RS 2 آوانت سال 1994
     

    نسخه‌های خاص و سریع خودرو‌های آلمانی


    این خودرو اولین نمونه RS تولیدی نبود؛ اما اولین نمونه‌ی تولید شده با همکاری پورشه بود. RS 2 به واسطه موتور 5 سیلندر خطی توربوشارژر خود که توانایی تولید 311 اسب بخار قدرت داشت، از قابلیت‌های دینامیکی بالایی برخوردار بود و به همین دلیل به محبوبیت زیادی دست یافته بود.
     


    مرسدس CLK63 AMG Black Series سال 2008
     

    نسخه‌های خاص و سریع خودرو‌های آلمانی


    این خودرو نمونه‌ی مجاز از خودرو ایمنی مسابقات فرمول یک برای رانندگی شهری بود. ورودی‌های عظیم هوا در جلوی خودرو به پیشرانه این هیولا توانایی تولید 500 اسب بخار قدرت را می‌داد.
     


    ب ام‌و 30Jahre M5 سال 2014
     

    نسخه‌های خاص و سریع خودرو‌های آلمانی


    ب ام‌و به مناسبت 30‌امین سالگرد تولد M5 اقدام به تولید نمونه‌ی خاصی از این خودرو به تعداد محدود 300 عدد کرد. بی‌ام‌و 30Jahre M5 که به معنی 30 سال با اِم5 است، توانایی تولید 600 اسب‌بخار نیرو را دارد که بدین وسیله این نسخه خاص به قوی‌ترین اِم5 تاریخ تبدیل شده است.
     


    آئودی RS 6 آوانت پلاس سال 2004
     

    نسخه‌های خاص و سریع خودرو‌های آلمانی


    همان‌طور که قابل پیش‌بینی نیز بود، این خودرو فقط در اروپا عرضه شد. پیشرانه آوانت پلاس 480 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد. نکته‌ی جالب، استفاده از دیسک‌های ترمز بزرگ در آن است که دلیل اصلی آن صرفا جهت زیبایی و جلب توجه بوده است.
     


    ب ام‌و M3 CSL سال 2003
     

    نسخه‌های خاص و سریع خودرو‌های آلمانی


    ب ام‌و M3 E46 یکی از زیباترین و بهترین خودروهای تاریخ ب ام‌و است. این خودرو که نماد بازی Most Wanted نیز بود، میان عاشقان سرعت و دریفت بسیار محبوب بوده و است. به همین دلیل نیز ب ام‌و نسخه‌ی خاصی از این خودرو را با تقویت 17 اسب بخاری پیشرانه آن به بازار معرفی کرد. این خودرو که توانایی تولید 360 اسب بخار نیرو داشت، فقط به تعداد 1400 عدد تولید و عرضه شد. حروق CSL نیز خلاصه‌ی کوپه، اسپرت و سبک وزن است.
     


    مرسدس C63 AMG کوپه Black Series سال 2012
     

    نسخه‌های خاص و سریع خودرو‌های آلمانی
     

    نسخه‌های سری سیاه مدل‌های AMG بیشتر به خودرو‌های عضلانی آمریکایی شباهت دارند تا نمونه‌های اسپرت اروپایی. سری سیاه C63 AMG از پیشرانه‌ی 510 اسب بخاری بهره می‌برد که نسبت به نمونه‌ی معمولی خودرو 60 اسب بخار افزایش نیرو را تجربه کرده بود.
     


    مرسدس SL65 AMG Black Series سال 2009
     

    نسخه‌های خاص و سریع خودرو‌های آلمانی


    به اعتقاد نگارنده، این خودرو یکی از زیبا‌ترین خودرو‌های تاریخ مرسدس بنز است. SL65 AMG سری سیاه به واسطه موتور 12 سیلندر 6 لیتری تویین توربو، توانایی تولید 670 اسب بخار نیرو و 737 پوند فوت گشتاور را داشت. این موشک در کمتر از 3.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسید. از یک خودروی اسپرت دیگر چه چیزی انتظار دارید؟ جرمی کلارکسون هنگام آزمایش این خودرو از رانندگی خشک آن بسیار شکایت کرد و به گفته وی نشستن روی تعدادی قلوه سنگ‌ راحتی بیشتری به ارمغان خواهد آورد تا نشستن بر روی صندلی و رانندگی کردن با SL65 AMG Black Series.
     


    مرسدس SLK55 AMG Black Series سال 2007
     

    نسخه‌های خاص و سریع خودرو‌های آلمانی


    باز هم خودروی دیگری از سری سیاه مرسدس که عرضه ی محدود آن در اروپا بسیاری از طرفداران مرسدس بنز را ناراحت کرد. SLK55 AMG سری سیاه به پیشرانه‌ی 400 اسب بخاری مجهز شده بود که نسبت به مدل معمولی آن افزایش 40 اسب بخاری را تجربه کرده بود.
     


    پورشه 911GT3 RS 4.0 سال2012
     

    نسخه‌های خاص و سریع خودرو‌های آلمانی
     

    پورشه با عرضه‌ی محدود این خودرو به تعداد 600 عدد، قدرت مهندسی خود را به رخ رقبایش کشید. پورشه 911 GT3 RS 4.0 به پیشرانه‌ی تنفس طبیعی 6 سیلندر 4 لیتری مجهز بود که توانایی تولید 500 اسب بخار نیرو را داشت. این میزان توان خروجی GT3 RS 4.0 را به قوی‌ترین نمونه‌‌ی تنفس طبیعی تمام 911‌ها تبدیل کرد.
     


    مرسدس SLS AMG Black Series سال 2014
     

    نسخه‌های خاص و سریع خودرو‌های آلمانی
     

    به گل سرسبد مدل‌های سری سیاه مرسدس بنز می‌رسیم. مرسدس بنز با استفاده‌ی وسیع فیبر کربن و تقویت موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری خودرو به 631 اسب بخار، از SLS خودرویی ساخت که به دلیل قدرت و گشتاور بسیار زیاد پیشرانه، رانندگی با آن را بسیار دشوار کرده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو