فونیکسریمکسبهتام

معاون صادرات ایران خودرو

سایت عراق متعلق به ایران خودرو نیست

مذاکره با آذربایجان برای صادرات خودرو

عصر خودرو : سایت عراق متعلق به ایران خودرو نیست و ما تنها خدمات مهندسی و قطعات ckd ارسال و بر کلیه عملیات و کیفیت محصول نظارت می کنیم .

سایت عراق متعلق به ایران خودرو نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، سعید تفضلی در خصوص سرمایه گذاری ایران خودرو در کشورهای دیگر اظهار داشت: ایران خودرو در دو بخش سرمایه گذاری مستقیم و سرمایه گذاری مشارکتی اقدام به راه اندازی سایت خودروسازی در کشورهای دیگر کرده است.

    وی ادامه داد: مشارکت در سرمایه گذاری ها یا با شرکت سایپا بوده و یا مشارکت با شرکت های محلی در این کشورها بوده که به تاسیس سایت و تولید خودرو به صورت مونتاژ پرداخته است مانند سایت ها در ونزوئلا، سوریه ، سنگال ، اذربایجان و بلاروس .

    تفضلی تصریح کرد: به عنوان مثال سایت عراق متعلق به ایران خودرو نیست و ما تنها خدمات مهندسی و قطعات ckd ارسال و بر کلیه عملیات و کیفیت محصول نظارت می کنیم .

    وی با اشاره به سایت های فعال ایران خودرو در خارج از کشور افزود: سایت های برون مرزی فعال ایران خودرو شامل سنگال ، ونزوئلا، عراق و سوریه است سایت سنگال با ظرفیت تولید سالانه 5 هزار دستگاه از سال 1386 فعالیت خودر را آغاز کرده و فعال است سایت ونزوئلا با ظرفیت تولید 8 هزار دستگاه از سال 1385 آغاز بکار کرده سایت عراق با ظرفیت تولید 30 هزار دستگاه از سال 1389 فعالیت خود را شروع کرده و فعالست و سایت سوریه نیز با تولید 10 هزار دستگاه خودرو از سال 1385 آغاز کرده است.

    تفضلی خاطر نشان کرد:همچنین مذاکرات با تاجیکستان ، آذربایجان ، قزاقستان و سایر کشورهای cis برای همکاری های مشترک در زمینه تولید و مونتاژ ادامه دارد اما اصلی ترین بازار ما بازار عراق است .

    وی ادامه داد: در عراق خودروی پارس عرضه شده و استقبال خوبی هم از آن شده است و قبلا تعداد قابل توجهی نیز سمند به عراق صادر شده است و تا پایان سال نیز سبد کاملی از محصولات ایران خودرو از سورن، دنا، رانا و وانت آریسان به عراق صادر خواهد شد .

    وی تصریح کرد: همچنین مذاکراتی در خصوص صادرات تندر ال 90 اتوماتیک ، وانت ال 90 به عراق و کشورهای CIS شده است اما با توجه به رقابت شدید خودروسازان جهانی برای ورود به بازارها با نرخ های پایین دچار چالش قیمتی هستیم این در حالی است که هم اکنون مصرف کننده عراقی برای خودروی پارس بدون ایربگ10 هزار دلار می پردازد این در حالی است که بهای خودروی فول آپشن پارس در ایران به مراتب ارزان تر از نوع صادراتی آن است.

    وی گفت: خوشبختانه با تمامی مشکلاتی که در سوریه داشتیم پس از یک سال صادرات CKD به سوریه آغاز شده و سایت سوریه نیز سالم مانده است و کلیه محموله ها با وجود جنگ در عراق و سوریه ارسال می شوند.

    تفضلی در مورد سایت سنگال افزود: سایت سنگال برای مدتی متوقف بود اما مشکلات آن نیز حل شده و اولین محموله ارسال شده است، در ونزوئلا هم با توجه به مشکلات اقتصادی ارسال قطعات از سر گرفته خواهد شد.

    وی افزود: در سنگال از رانا ، در سوریه از سمند و  درعراق از پژوی پارس استقبال خوبی شده است.

    معاون صادرات ایران خودرو در خاتمه گفت: اخیرا مذاکراتی با آذربایجان برای صادرات خودرو نیز داشته ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو