فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت ؛

تغییر تعرفه واردات خودرو فعلا بعید است

پیشنهاد تغییر تعرفه واردات برای خودروهای ۲۵۰۰ سی سی به بالا بود

عصر خودرو : وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بعید است فعلا تصمیم جدیدی درخصوص تغییر تعرفه واردات خودرو گرفته شود، گفت: همواره در این خصوص نظر کارشناسی وجود دارد.

تغییر تعرفه واردات خودرو فعلا بعید است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر پیشنهاد گمرک به وزارت صنعت در خصوص تغییر تعرفه واردات خودرو، افزود: این پیشنهاد برای خودروهای گرانقیمت و 2500 سی سی به بالا بود که البته خود وزارت صنعت نیز در این خصوص مطالعاتی را انجام داده بود.
    وی با بیان اینکه ورود خودروهای 2500 سی سی به کشور ممنوع است، اظهار داشت: برخی معتقد هستند که تعدادی از دستگاه ها نیاز به این خودروها دارند که باید به نحو دیگری در این خصوص اعمال شود.

    ** نرخ ترجیحی تسهیلات صادراتی به شورای پول و اعتبار می رود
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر آنکه صادرات از سال های گذشته دارای نرخ ترجیحی تسهیلات همان بخش کشاورزی بود، تصریح کرد: کماکان تقاضا داریم که نرخ تسهیلات صادراتی ترجیحی باشد و برهمین اساس قرار است در شورای پول و اعتبار در این خصوص بحث و گفت و گو تا شرایط بهتری برای صادرکنندگان ایجاد شود.
    به گفته وزیر صنعت، هم اکنون تسهیلات برای این بخش نرخ معمولی و برای عقود مشارکتی 24 درصد است.

    ** نوسان جدی نرخ ارز نخواهیم داشت
    این عضو کابینه دولت یازدهم با تاکید بر اینکه نوسان جدی نرخ ارز نخواهیم داشت، گفت: از اواخر سال گذشته اعلام شد که نرخ ارز تثبیت خواهد داشت و نوسانات در حد قابل قبول و طبیعی خواهد بود.
    نعمت زاده ادامه داد: برخی با نوسان نرخ ارز برای انجام معاملات دست نگه داشته اند اما همانطور که در 6 ماه گذشته دامنه نوسان ارز مناسب بود این روند ادامه خواهد داشت ضمن آنکه نرخ واقعی ارز در همین حدود است.
    وی درباره یکسان سازی نرخ ارز نیز گفت: سیستم بانکی در خصوص یکسان سازی نرخ ارز برنامه ریزی کرده اما بعید است که امسال اجرایی شود.

    ** تخصیص 200 میلیون یورو بابت صادرات فنی و مهندسی
    نعمت زاده گفت: عراق به دلیل افت قیمت نفت و بالا بودن هزینه مالی و همچنین مبارزه با تروریسم پرداخت ها به پیمانکاران را با تاخیر انجام می دهد و از آنجا که پیمانکاران دارای هزینه هستند، مشکلاتی برای آنها به وجود آمده است، به همین دلیل به دنبال این بودیم که سیستم بانکی از طریق بانک توسعه صادرات این مشکل را حل کند.
    وی ادامه داد: بانک مرکزی به بانک توسعه صادرات ابلاغیه ای را ارائه کرد اما مشکلات تضمین در این خصوص وجود دارد که قرار شد با کمک بانک مرکزی صندوق ضمانت صادرات راهکاری برای پیمانکاران پیدا کنیم و به دولت پیشنهاد دهیم تا این مشکلات حل شود.
    به گفته وی این پیشنهادات در هفته جاری یا هفته آینده به دولت ارائه خواهد شد.
    به گفته نعمت زاده، برهمین اساس قرار است 200 میلیون یورو بابت صادرات خدمات فنی و مهندسی در دو مرحله 100 میلیون یورویی اختصاص یابد که امیدواریم با این تخصیص مشکلات عراق حل شود.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو